#ICTknowhown avulla pyritään estämään digitaalinen syrjäytyminen

16.11.2016

Ammatilliseen koulutukseen valmentavan koulutuksessa eli VALMAssa sekä työpajatoiminnassa mukana oleville nuorille on suunniteltu ja toteutettu ICT-taitoja testaava mittari sekä verkko-oppimateriaali. Turun yliopiston koulutussosiologian tutkimuskeskus kertoo #ICTknowhow-hankkeen loppuseminaarissa tuloksia ja työvälineitä digitaalisen syrjäytymisen ehkäisemiseksi.

​Turun yliopiston tiedote 16.11.2016

Seminaari pidetään keskiviikkona 23.11. kello 12.30–16.00 Kokouskeskus Maunossa (Tykistökatu 6). Seminaariin saapuvat muiden muassa Ulla Aunola opetushallituksesta sekä oppimisen tulevaisuudesta kertova biohakkeri ja yrittäjä Teemu Arina. Seminaarissa kerrotaan, miten hankkeen tuloksia voidaan soveltaa käytäntöön. Toivotamme median tervetulleeksi tapahtumaan.

#ICTknowhow-hankkeessa on suunniteltu ja toteutettu ICT-taitoja testaava mittari ja taitojen kehittämiseksi verkko-oppimateriaali. ICT-osaamista kehitetään seuraavilla osa-alueilla: tietokoneen peruskäyttötaidot, työväline-, viestintä- sekä tietotekniikkaosaaminen. Hankkeen yhteistyöverkostossa on mukana 36 ammatillista oppilaitosta ja 33 nuorten työpajaa. Mittarin tehneitä nuoria on noin 1460 henkeä.

Turun yliopiston partnereina hankkeessa ovat Turun ammatti-instituutti, Raision seudun koulutuskuntayhtymä, Kaarinan nuoret pajamestarit ja Länsirannikon koulutus.

Seminaarin ohjelma: http://rosa.utu.fi/ictknowhow/ajankohtaista/digitaalinen-syrjaytyminen/

Kaikki Turun yliopiston tiedotteet: www.utu.fi/tiedotteet

Luotu 16.11.2016 | Muokattu 16.11.2016