Infotilaisuus abien vanhemmille Turun yliopistossa 12.11.

04.11.2014

Infotilaisuus on suunnattu yliopisto-opiskelusta kiinnostuneille Turun ja lähiseudun lukioiden abiturienteille ja heidän vanhemmilleen. Tilaisuudessa kerrotaan yliopistoon hakemisesta, opintojen aloittamisesta, opiskelun luonteesta ja työelämään valmistumisesta.

​Aika: 12.11.2014 klo 17–19.30
Paikka: Publicum, Assistentinkatu 7, luentosali Pub1 sekä Publicumin aula (rakennus T50 kampuskartalla)

Turun yliopisto järjestää abeille ja heidän vanhemmilleen infotilaisuuden, jossa annetaan tietopaketti yliopistoon hakemisesta ja opiskelusta. Opiskelija- ja hakijapalveluiden päällikkö Katja Arola puhuu tilaisuudessa yliopistoon hakemisesta, yliopisto-opiskelun luonteesta ja työelämään valmistumisesta. Opiskelijalähettiläs Riina-Maija Kaartinen kertoo Turun yliopistosta opiskelijan näkökulmasta. Opettajatuutori Sanna Mäki ja opiskelijatuutori Virika Varvikko keskittyvät puheenvuorossaan opintojen ensimmäiseen vuoteen.

Ennen luento-osuutta klo 17 alkaen on mahdollisuus keskustella Turun yliopiston tiedekuntien, avoimen yliopiston sekä yliopiston hakijapalveluiden edustajien kanssa opiskelumahdollisuuksista ja yliopistohakuun liittyvistä kysymyksistä. Paikalla ovat myös Rekry – Turun yliopiston työelämäpalvelut ja yliopiston alumnikoordinaattori.

Ohjelma

klo 17 – 18 Publicumin aulassa tiedekuntien, avoimen yliopiston, työelämäpalveluiden ja alumnikoordinaattorin pisteet

klo 18 Koulutuksesta vastaavan vararehtorin Riitta Pyykön tervehdys

klo 18.10 Opiskelija- ja hakijapalveluiden päällikkö Katja Arola: Yliopistoon hakeminen, yliopisto-opiskelun luonne ja valmistuminen työelämään