Innotori kehittämään Varsinais-Suomen ja Satakunnan ruokaketjua

13.04.2016

INNOTORI on käynnistyvä Varsinais-Suomen ja Satakunnan alueen ruokaketjun yritysten kehitys- ja yhteistyöhanke. Hanke pyrkii edistämään alueiden yritysten kilpailukykyä ja kansainvälistymistä aktivoimalla sekä kehittäjien että yritysten aitoa yhteistyötä tavoitteenaan luovat ja mielikuvitukselliset tuotteet ja palvelut ruokaketjussa.

​Turun yliopiston tiedote 13.4.

INNOTORIn Kick off-tilaisuus järjestetään Turussa 20.4.2016 klo 13–17 Forum Marinumin tiloissa. Linnankatu 72, 20100 Turku. Ohjelma osoitteessa http://www.utu.fi/fi/yksikko/yliopistopalvelut/viestinta/Documents/INNOTORI_kick_off_ohjelma.pdf

Innotori-hankkeen tavoitteet:
  • yritysten innovaatiotoiminnan aktivoiminen ja siten kotimaisen laadukkaan ruoan saatavuuden turvaaminen
  • asiakkaan tarpeiden ymmärtäminen
  • ylimaakunnallisen yhteistyöverkoston rakentaminen
 Hankkeen toimenpiteet

Innovaatiotoiminnan aktivoiminen vaatii ymmärrystä asiakastarpeista ja markkinoiden kilpailijakentästä, uutta tutkimustietoa sekä monipuolisen osaamisen yhteen törmäyttämistä. Innotori-hankkeessa varsinaissuomalaisen ja satakuntalaisen ruokaketjun yritysten tarpeita kartoitetaan ja niiden pohjalta yrityksille tarjotaan verkostoitumismahdollisuuksia ja ohjataan oikeiden palveluiden äärelle.

Innovaatioprosessin eri vaiheissa kootaan lounaissuomalaisia toimijoita yhteen ideoita synnyttäviin teematilaisuuksiin, jatkojalostushautomoihin sekä mahdollistetaan ideoiden ja tuotekonseptien testaaminen kuluttajakentässä. Hanke toimii tiiviissä yhteistyössä kansallisen elintarvikealan vientiohjelman ​kanssa konkretisoiden viennin mahdollisuuksia alueen ruokaketjun yrityksille.

INNOTORI toteutetaan yhteistyössä Turun yliopiston Funktionaalisten elintarvikkeiden kehittämiskeskuksen, Satafood kehittämisyhdistyksen ja Pyhäjärvi-instituuttisäätiön kanssa.

Hankkeen rahoitus tulee Varsinais-Suomen ja Satakunnan ELY-keskuksien kautta Manner-Suomen maaseudun kehittämisohjelmasta

Tervetuloa mukaan Innotorille!

Lisätietoja tilaisuudesta ja hankkeesta:
Pauliina Ojansivu, Turun yliopiston Funktionaalisten elintarvikkeiden kehittämiskeskus, pauliina.ojansivu@utu.fi, puh. 02 333 6807/ 040 1527840

**

Kaikki Turun yliopiston tiedotteet: www.utu.fi/tiedotteet