Itä-Aasian tutkimus- ja koulutuskeskus juhlii 10-vuotistaivaltaan puhetapahtuman ja seminaarin merkeissä

05.10.2016

Kymmenen vuotta täyttävä Turun yliopiston Itä-Aasian tutkimus- ja koulutuskeskus järjestää 6.10. japanin kielen puhetapahtuman ja 7.10. juhlaseminaarin. Median edustajat ovat tervetulleita molempiin tilaisuuksiin!

​Turun yliopiston tiedote 5.10.2016

Tilaisuudet järjestetään Itä-Aasian tutkimus- ja koulutuskeskuksen tiloissa osoitteessa Arwidssoninkatu 3 A, Turku. Puhetapahtuma pidetään 6.10. klo 12–14 ja juhlaseminaari 7.10. klo 13–16.

Yhteistyössä Japanin Suomen-suurlähetystön kanssa järjestettävä japanin puhetapahtuma on suunnattu japania opiskeleville suomalaisille yliopisto-opiskelijoille.

Lisätietoja tapahtumasta: http://www.utu.fi/en/units/soc/units/ceas/current/Pages/Japanese-Language-Speech-Event.aspx

Juhlaseminaarissa nousevat esiin kokemukset Itä-Aasiasta

Itä-Aasian tutkimus- ja koulutuskeskus juhlii 10-vuotistaivaltaan 7.10. iltapäiväsymposiumilla, joka käsittelee työskentelyä ja elämistä Itä-Aasiassa ihmisten omasta näkökulmasta ja kokemuksista käsin.

Tilaisuuteen on kutsuttu puhujiksi henkilöitä, jotka ovat tehneet työtä ja eläneet Itä-Aasian maissa erilaisissa tehtävissä valtion, yritysten ja yhdistysten palkkalistoilla. Osa puhujista on Itä-Aasian-keskuksen omia alumneja.

Tapahtuman tarkoitus on keskustella Itä-Aasiaan liittyvän koulutuksen ja tutkimuksen merkityksestä työllistymisessä alueelle ja kuinka koulutuksen tarjoamia valmiuksia voisi kehittää tässä suhteessa.

Itä-Aasian tutkimus- ja koulutuskeskus on ainoa yliopistollinen keskus, joka keskittyy tutkimaan nykypäivän Itä-Aasian yhteiskuntia ja kouluttaa niitä koskevia asiantuntijoita omassa maisteriohjelmassaan, joka myös täyttää nyt 10 vuotta.

Juhlaseminaarin ohjelma: http://www.utu.fi/en/units/soc/units/ceas/current/Pages/CEAS_10_Years_Jubileum.aspx

Lisätietoja:
Itä-Aasian politiikan professori Lauri Paltemaa