Itämeren meriturvallisuusasiantuntijat kokoontuvat Turussa 5.6.

02.06.2014

Turun yliopiston merenkulkualan koulutus- ja tutkimuskeskus järjestää tämänvuotisen Meriturvallisuusseminaarinsa kansainvälisenä Focus on Maritime Safety -tapahtumana. Tilaisuus kokoaa Itämeren alueen meriturvallisuusasiantuntijat ajankohtaisen seminaarin ja paneelikeskustelun merkeissä Turkuun 5.6.2014.

​Turun yliopiston tiedote 2.6.2014

Median edustajat ovat tervetulleita seuraamaan seminaaria

Aika: to 5.6. klo 9.30-16.00
Paikka: Auriga Business Center, Juhana Herttuan Puistokatu 21, Turku

Päivän puhujat ja panelistit edustavat laajalti eurooppalaisen merenkulun tuntemusta.  Seminaarissa puhuu mm. meriasioihin perehtynyt kansanedustaja Sauli Ahvenjärvi, Skotlannissa sijaitsevan Strathclyden yliopiston alusturvallisuustutkimuskeskuksen johtaja, professori Dracos Vassalos sekä Euroopan meriturvallisuusviraston EMSAn pääjohtaja Markku Mylly.

Päivän paneelikeskustelusta odotetaan korkeatasoista, sillä siinä ovat edustettuina viiden eri Itämeren maan meriturvallisuusviranomaiset. Paneeliasiantuntijat tulevat Puolasta, Ruotsista, Tanskasta, Virosta sekä Suomesta. Keskustelu pureutuu Itämeren alueen meriturvallisuusriskeihin sekä keinoihin, joilla turvallisuus taattaisiin. Paneelia johtaa pääjohtaja Markku Mylly.

Seminaarin avaa kaupunginjohtaja Aleksi Randell.

Merenkulkualan koulutus- ja tutkimuskeskus on järjestänyt Meriturvallisuusseminaarin aiemmin jo 16 kertaa. Tilaisuus on osa Turku Baltic Sea Days -päivien ohjelmaa.

Luotu 02.06.2014 | Muokattu 21.07.2021