Japanin suurlähettiläs vierailee Itä-Aasian tutkimus- ja koulutuskeskuksessa 14.5.

13.05.2014

​Turun yliopiston tiedote 13.5.2014

Japanin Suomen suurlähettiläs Kenji Shinoda vierailee Turun yliopiston Itä-Aasian tutkimus- ja koulutuskeskuksessa keskiviikkona 14. toukokuuta. Suurlähettiläs luennoi aiheesta ”Japan Today – Abenomics and Proactive Contribution to Peace and Partnership with Finland”.

Aika: ke 14.5. klo 14.15
Paikka: Itä-Aasian tutkimus- ja koulutuskeskus, Arwidssoninkatu 1, Turku (rakennus T20 kartalla www.utu.fi/kartta)

Vierailun yhteydessä julkistetaan keskuksen Japan Foundationilta saama apuraha. Apuraha mahdollistaa kurssin ”Advanced Research Japanese” järjestämisen. Kurssin myötä keskuksen asema suomalaisen Aasia-tutkimuksen kentällä vahvistuu merkittävästi, sillä vastaavaa mahdollisuutta syvälliseen tieteellistä työtä edistävään kielenoppimiseen ei muualla Suomessa ole saatavilla.

Vuonna 2006 perustettu Itä-Aasian tutkimus- ja koulutuskeskus on Suomen ensimmäinen nykyajan Itä-Aasiaan keskittyvä akateeminen keskus. Sen tarkoituksena on tehdä Itä-Aasian yhteiskuntia ymmärrettäväksi samalla tarjoten opiskelijoille laaja-alaisia opintoja Itä-Aasiasta. Se toimii ensiluokkaisena tutkimuksen hermokeskuksena ja edistää vaihtoa Itä-Aasian alueen kanssa.

Luotu 13.05.2014 | Muokattu 20.07.2021