Jörn Donner ja muut asiantuntijat analysoivat USA:n presidentinvaalien tuloksia

07.11.2016

Mitä tapahtuu vaalien jälkeen? Pystyykö kansakuntaa yhdistämään? Tutkijat ja toimittajat keskustelevat presidentinvaalien tuloksista yleisölle avoimessa ”The Results Are In: Post-election Analysis” -symposiumissa.

​Turun yliopiston tiedote 7.11.2016

Median edustajat ovat tervetulleita tilaisuuteen.
Aika: 11.11.2016 klo 9:15–18:00
Paikka: Elovena-sali, Turun kauppakorkeakoulu, Rehtorinpellonkatu 3, Turun yliopisto.

Puolentoista vuoden poikkeuksellinen vaalikamppailu huipentuu 8. marraskuuta, kun Yhdysvaltojen 45. presidentti valitaan virkaansa. Vaalivuoden retoriikka on ollut ennennäkemättömän häikäilemätöntä ja groteskia. Vastustajia on mustamaalattu, syytöksiä heitetty ja syntipukkeja etsitty.

– Nämä vaalit ovat todellakin olleet yllätyksiä täynnä. Erikoisen kuluvasta vaalivuodesta tekee nyt nähty uusi populismin nousu, joka on tapahtunut samanaikaisesti sekä demokraateilla että republikaaneilla, sanoo John Morton -keskuksen johtaja Benita Heiskanen.

Turun yliopiston Pohjois-Amerikan tutkimuksen John Morton -keskuksen järjestämässä symposiumissa on tarjolla laaja kirjo näkemyksiä johtavilta akateemisilta asiantuntijoilta, tohtoriopiskelijoilta sekä media- ja kulttuurialalta.

Puhujina tapahtumassa ovat muun muassa elokuvaohjaaja, kirjoittaja ja entinen kansanedustaja Jörn Donner, Huffington Postin ja The Atlantic -lehden kirjoittaja ja kirjailija Nicholas Kralev, politiikan toimittajat Olli Seuri (Yle), Laura Saarikoski (HS), Mette Nordström (Yle Svenska), sekä tutkijat dosentti Mika Aaltola (Ulkopoliittinen instituutti), dosentti Benita Heiskanen (Turun yliopisto) sekä Fulbright-tutkija Peter Miller (Tampereen yliopisto).

>> Symposiumin koko ohjelma: http://www.utu.fi/en/units/jmc/events/Pages/home.aspx

Lisätietoja:

Tutkijatohtori Samira Saramo, puh. +358 41 367 4742, samira.saramo[at]utu.fi