Kädellisyyden kulttuurihistoria puhuttaa Turussa 18.12.

10.12.2013

Kaikille kiinnostuneille avoimessa Käsi-illassa keskustellaan siitä, mitä tarkoittaa, että olemme kädellisiä. Tapahtuman järjestää Turun yliopiston kulttuurihistorian oppiaine.

​Turun yliopiston tiedote 10.12.2013

Aika: keskiviikko 18.12. klo 18–20
Paikka: Turun yliopiston Artium-rakennus, Janus-sali (Kaivokatu 12, Turku, rakennus T53 kampuskartalla www.utu.fi/kartta)

Olemme kädellisiä, mutta mitä se loppujen lopuksi tarkoittaa? Onko edes 'käsi' kovin selvä käsite? Miten käsikäsityksemme ovat muotoutuneet ja kuinka käsitutkimus on edistynyt?

Turun yliopiston emeritusprofessorit, neurologi Martin Panelius ja anatomi Risto Santti, ovat juuri julkaisseet yhdessä Helsingin yliopistossa väitelleen filosofin Jarkko S. Tuusvuoren kanssa laajan yleisen tietoteoksen nimeltä Käsikirja (Teos 2013). Heidän kanssaan käsistä keskustelevat kättelemisestä väitöskirjaa viimeistelevä Annakaisa Suominen sekä kulttuurihistorian professorit Marjo Kaartinen ja Hannu Salmi.

Tervetuloa keskustelemaan käsien merkityksistä!

Luotu 10.12.2013 | Muokattu 09.07.2021