Kari Raivio luennoi faktojen merkityksestä päätöksenteossa

02.02.2015

Emerituskansleri Kari Raivio puhuu tiistaina 3.2.2015 klo 14–16 Turun yliopistossa poliittisen päätöksenteon neuvonannosta.

Aika: Tiistai 3.2.2015 klo 14–16
Paikka: Pub4-sali, Publicum, Turun yliopisto

Poliittinen päätöksenteko olisi vakaammalla pohjalla, jos hallitus saisi erityisen tiedeneuvonantajan. Näin uskoo Helsingin yliopiston emerituskansleri Kari Raivio, joka on tehnyt valtioneuvostolle raportin päätöksenteon neuvonannosta.

Raivion luento on osa Turun yliopiston valtio-opin Faktat ja politiikka -luentosarjaa, jossa vierailee alan johtavia suomalaisia asiantuntijoita. Luentosarjassa puhuvat myös muun muassa ministeri Pertti Paasio, kansanedustaja Ilkka Kanerva, Valtiontalouden tarkastusviraston pääjohtaja Tuomas Pöysti ja Suomen Pankin pääjohtaja Erkki Liikanen.

Luennot pidetään tiistaisin klo 14–16 Pub4 -salissa. Poikkeuksia ovat maanantait 9.3. ja 23.3., joiden osalta paikka ilmoitetaan myöhemmin.

Ohjelma:

20.1.  Vaikuttavatko faktat kansalaisten poliittiseen käyttäytymiseen?, Turun yliopiston dosentti Lauri Rapeli
27.1. Policy-innovaatioiden onnistuneisuusehdot, Turun yliopiston professori Matti Wiberg
3.2. Faktat päätöksenteossa, Helsingin yliopiston emerituskansleri Kari Raivio
10.2. Mahtuvatko faktat politiikkaan?, ministeri Pertti Paasio
17.2. Faktojen merkitys journalismissa, Tampereen yliopiston vierailijaprofessori Renny Jokelin
24.2. Faktabaari, Tuomas Muraja ja Mikko Salo
3.3. Faktat ja EU, Ulkoministeriön Eurooppa-osaston johtaja Jukka Salovaara
9.3. Faktat ja Venäjä, kansanedustaja Ilkka Kanerva
17.3. Faktojen merkitys valtiontalouden tarkastuksessa, Valtiontalouden tarkastusviraston pääjohtaja Tuomas Pöysti
23.3. Faktojen merkitys talouspolitiikassa, Suomen Pankin pääjohtaja Erkki Liikanen

Luotu 02.02.2015 | Muokattu 29.07.2021