Kasvitieteellisen puutarhan työpaja antaa lapsille pörriäisagentin valmiudet

13.06.2017

Turun yliopiston kasvitieteellisessä puutarhassa järjestetään lauantaina 17.6.2017 klo 12.00–13.30 työpaja, joka tutustuttaa lapset pörriäisten maailmaan.

​Turun yliopiston tiedote 13.6.2017

Biologi, tutkija, tietokirjailija ja runoilija Mia Röngän ja biologi Saija Porramon työpajassa tarkastellaan pörriäisten ihmeellistä maailmaa sanataiteen ja mielikuvituksen avulla. Toiminnallisessa työpajassa lapset pääsevät itse tekemään pörriäisagenttitehtäviä. Mehiläistarhaaja Lippo Juvala esittelee mehiläispesän elämää.

– Kotiinviemisinä työpajalaiset saavat kunniakirjan sekä luontoagentin valmiudet tarkkailla ja auttaa luonnonvaraisia pörriäisiä. Työpajan tuotteet jäävät kesän ajaksi näytteille kasvitieteelliseen puutarhaan. Työpaja sopii parhaiten 6–12-vuotiaille lapsille, mutta myös nuoremmat voivat hyvin osallistua vanhempiensa seurassa, Mia Rönkä sanoo.

Pörriäisagenttien työpajan innoittajana on lasten tarinallinen tietokirja Nähdään majalla, pörriäisagentit (Niemelä, Pelliccioni & Rönkä 2016, Sammakko). Työpaja järjestetään Turun yliopiston kasvitieteellisessä puutarhassa (Ruissalon puistotie 215) ja sen toteuttaa Turun yliopiston biodiversiteettiyksikkö.

Työpajaan on vapaa pääsy.

Mia Rönkä, 040 592 9094, mia.ronka@utu.fi

Luotu 13.06.2017 | Muokattu 13.06.2017