Kauppakorkeakoululla avoin keskustelutilaisuus vastuullisesta henkilöstöjohtamisesta 28.3.

24.03.2014

Kulkevatko henkilöstön hyvinvointi ja yrityksen menestyminen käsi kädessä? Turun työtieteiden keskus TCLS järjestää 28.3. paneelikeskustelun vastuullisesta henkilöstöjohtamisesta. Tilaisuus on avoin kaikille kiinnostuneille.

​Turun yliopiston tiedote 24.3.2014

Talouden hyvinä aikoina näyttää siltä, että henkilöstön hyvinvointi ja yrityksen menestyminen kulkevat käsi kädessä ‒ mutta entä silloin, kun resurssit tuntuvat olevan tiukalla: tuleeko säästöpuhe hyvinvointipuhetta vahvemmaksi? Miten yritysten ja muiden organisaatioiden henkilöstöjohtaminen toteuttaa yritysvastuuta, johon luetaan kuuluvaksi niin taloudellinen, sosiaalinen kuin ympäristöön liittyvä vastuullisuus?

Näihin kysymyksiin haetaan vastauksia Turun työtieteiden keskuksen järjestämässä paneelikeskustelussa perjantaina 28.3.2014 Turun kauppakorkeakoululla (luentosali 16, Rehtorinpellonkatu 3, 20500 Turku).

Paneelikeskustelussa kysytään henkilöstöjohdon ammattilaisilta, miten he kokevat ja toteuttavat vastuullisuutta oman työnsä käytännöissä. Heidän lisäkseen kuullaan työntekijäliiton edustajan ja vastuullisen henkilöstöjohtamisen tutkijan näkemyksiä.

Ohjelma:
11.40‒12.00 Aloituskahvit luentosali 16:n edessä
12.00‒13.45 Paneelikeskustelu
Henkilöstöjohtaja Tuija Lehesvirta, Valmet Automotive
Henkilöstöjohtaja Manne Tiensuu, Finnair
Henkilöstöjohtaja Katariina Similä, VSSHP, Tyks
Puheenjohtaja Janne Laulumaa, SAK:n Varsinais-Suomen aluetoimikunta ja Teleste Oyj:n pääluottamusmies
Tutkija Maria Järlström, Vaasan yliopisto

Paneelikeskustelun avaa tutkijatohtori Maija Vähämäki Turun kauppakorkeakoulusta ja sen juontaa johtamisen ja organisoinnin opiskelija Veera Iliev.

Seminaarin järjestää Turun yliopiston kauppakorkeakoulussa toimiva Turun työtieteiden keskus, joka on monitieteisen työhön liittyvän tutkimuksen, opetuksen, kehittämisen ja työelämäyhteistyön foorumi. Keskus on perustettu Turun yliopistoon huhtikuussa 2011. Keskuksessa ovat yliopiston tiedekuntien ja kauppakorkeakoulun lisäksi mukana Åbo Akademi, Työterveyslaitos sekä noin 130 asiantuntijan verkosto. Työtieteiden keskuksen johtaja on akatemiaprofessori Anne Kovalainen ja sen johtoryhmän jäsenet edustavat eri tieteenaloja. www.utu.fi/tcls

Luotu 24.03.2014 | Muokattu 19.07.2021