Kestävän kehityksen opintokokonaisuus esittäytyy 7.3. – vierailevana puhujana kansanedustaja Jani Toivola

04.03.2014

Turun yliopiston kestävän kehityksen opintokokonaisuuden loppuseminaarissa kuullaan, miten monitieteiset opiskelijatiimit ovat ratkoneet kestävän kehityksen tematiikkaan liittyviä ongelmia. Puheenvuoron pitää myös kansanedustaja Jani Toivola, joka kertoo näkemyksistään liittyen päättäjän vaikuttamismahdollisuuksiin kestävän kehityksen kysymyksissä.

​Turun yliopiston tiedote 4.3.2014

Kestävä kehitys on globaali haaste, joka vaatii yrityksiä, yhteisöitä ja yksilöitä muuttamaan ajattelu- ja toimintatapojaan. Turun yliopiston kestävän kehityksen opintokokonaisuuden loppuseminaarissa kuullaan, miten monitieteiset opiskelijatiimit ovat ratkoneet kestävän kehityksen tematiikkaan liittyviä ongelmia.

– Kestävän kehityksen akateeminen tutkimus ja opetus tarvitsee avointa, tieteenalat ylittävää vuoropuhelua. Turun yliopiston kestävän kehityksen opintokokonaisuus (KEKO) on tarttunut tarpeeseen tavoittenaan kouluttaa monitieteiseen ja -alaiseen yhteistyöhön kykeneviä kestävän kehityksen osaajia, opintokokonaisuuden vastuuopettaja Minttu Jaakkola sanoo.

Kansanedustaja Jani Toivola esittelee seminaarissa perustamaansa eduskunnan eettisen tuotannon EETU-ryhmää, jonka pyrkimyksenä on vaikuttaa vaateteollisuuden pelisääntöjä koskevaan lainsäädäntöön ja yleisiin yhteiskunnassa vallitseviin kulutusasenteisiin.

Median edustajat ovat lämpimästi tervetulleet seminaariin, joka järjestetään Turun kauppakorkeakoululla (Osuuskauppa-sali, Rehtorinpellonkatu 3, 20500 Turku) 7.3.2014 kello 12.00‒15.30.

Seminaarin ohjelma
12.00–12.15 Tervetuloa! KEKOssa koulutetaan monitieteisiä kestävän kehityksen asiantuntijoita. Minttu Jaakkola, KEKOn vastuuopettaja
12.15–13.00 Antakaa mun vaikuttaa! Kansanedustajan näkökulma. Kansanedustaja Jani Toivola
KEKOn projektitöiden esittely:
13.00–13.30 Kaapista kaatopaikalle? Tekstiilijäte ja kuluttajan rooli ongelmanratkaisijana
13.30–13.50 Reilu kahvitauko
13.50–14.20 Onko meillä malttia hyötyä Koillisväylästä?
14.20–14.50 What the frack? Liuskekaasu – uhka vai mahdollisuus?
14.50–15.20 Where does your salmon come from?

Luotu 04.03.2014 | Muokattu 16.07.2021