Kiinteistösäätiö lahjoittaa Turun yliopistolle 270 000 euroa

21.06.2017

Säätiö lahjoittaa 225 000 euroa kohdennettuna kauppatieteelliselle koulutusalalle ja 45 000 euroa kohdennettuna oikeustieteelliselle koulutusalalle.

​Turun yliopiston tiedote 21.6.2017

Turkulaisen Kiinteistösäätiön tarkoituksena on edistää ja tukea rakennussuunnitteluun, asumiseen, asuinympäristöön, kiinteistönhoitoon ja -hallintoon sekä kiinteistökannan säilyttämiseen liittyvää toimintaa. Tarkoitustaan säätiö toteuttaa muun muassa jakamalla apurahoja sekä tukemalla asumisen ja kiinteistöalan tutkimusta ja koulutusta.

Turun yliopistossa tehdään asumiseen ja kiinteistöalaan liittyvää tutkimusta ja koulutusta liittyen esimerkiksi kiinteistötalouteen sekä varallisuusoikeuteen, jossa tarkastellaan muun muassa kiinteistöjen käyttöä ja vaihdantaa.

‒ Olemme kiitollisia Kiinteistösäätiön lahjoituksesta, joka tukee merkittävällä tavalla tutkimus- ja opiskeluedellytysten kehittämistä, sanovat kauppakorkeakoulun dekaani Markus Granlund ja oikeustieteellisen tiedekunnan dekaani Jussi Tapani.

Kiinteistösäätiön hallituksen puheenjohtaja Jussi Suontila kertoo, että säätiö on keskittynyt yhteistyöhön eri yhteisöjen kanssa rahoittamalla yksittäisiä hankkeita tai useampivuotisia projekteja.

‒ Osallistuimme Turun yliopiston varainkeruuseen myös edellisellä vastinrahakaudella, ja halusimme olla mukana myös tällä kertaa, Suontila sanoo.

Valtio on varautunut pääomittamaan suomalaisten yliopistojen kesäkuun loppuun mennessä keräämää pääomaa yhteensä 150 miljoonalla eurolla. Turun yliopiston varainhankinnassa kerätään lahjoituksia yksityishenkilöiltä sekä yrityksiltä ja yhteisöiltä. Lahjoitetuilla varoilla tuetaan yliopiston toimintaa ja tavoitteita. Yli 10 000 euron lahjoituksen voi kohdentaa tietylle Turun yliopiston koulutusalalle. Turun yliopiston varainhankinta: www.utu.fi/lahjoita

Kuva median käyttöön (kuva: Tilda Junko/Turun yliopiston viestintä):

Kiinteistösäätiön hallituksen puheenjohtaja Jussi Suontila, Turun yliopiston rehtori Kalervo Väänänen, oikeustieteellisen tiedekunnan dekaani Jussi Tapani, kauppakorkeakoulun dekaani Markus Granlund sekä Kiinteistösäätiön hallituksen jäsen, säätiön asiamies Juha-Matti Kulmala lahjoitustilaisuudessa Turun yliopistolla 21.6.2017.

Markus Granlund, p. 050 411 8588, markus.granlund@utu.fi
Jussi Tapani, p. 040 550 4103, jussi.tapani@utu.fi