Kliinisen neurofysiologian alan OSET-kongressi Turussa 8.–12. kesäkuuta

03.06.2015

​Turun yliopiston tiedote 3.6.2015

OSET (International Organisation of Societies for Electrophysiological Technology) on perustettu vuonna 1975 ja OSET-kongressi on järjestetty vuodesta 1979 lähtien neljän vuoden välein. Neljä vuotta sitten kongressia anottiin Suomeen ja jäsenmaiden äänestyksen tuloksena kongressin järjestämisvastuu myönnettiin ensi kertaa Suomelle.

Kliinisen neurofysiologian alalla työskentelevät hoitajat kokoontuvat Turkuun 8.–12.6.2015. Kongressiin odotetaan noin 170 osallistujaa 16 eri maasta.

Kongressipaikka: Radisson Blu Marina Palace, Linnakatu 32, Turku

Kongressin aikana kuullaan perinteisten hermo-, aivo- ja unitutkimusten lisäksi mm. Botox-hoidoista, jotka tässä yhteydessä tarkoittavat jotakin aivan muuta kuin kauneudenhoitoa. Samoin rTMS-hoidot ovat tulleet neurofysiologian laboratorioiden valikoimiin. Näistä voi saada avun mm. vaikeaan masennukseen, tinnitukseen tai krooniseen kipuun.

Potilasturvallisuuteen liittyviä asioita käsitellään usealla luennolla niin lentokapteenin kokemuksella kuin insinöörinkin näkökulmasta.

Tiukkojen luentopäivien vastapainoksi iltaohjelmissa on pyritty tuomaan esille suomalaista kulttuuria ja kaunista saaristoamme. Kongressipaikalta jokivarren hotellista on lyhyt kävelymatka torille ja kukkuloille. Yhden illan ohjelmaksi on valittu kaupungin suunnittelema Porrastelu-kävely, joka vie kongressiväen lähimmille kukkuloille katsomaan kaupunkia toisesta perspektiivistä.

Kongressin järjestelytoimikunnassa on yhdistetty eri yliopistosairaaloiden voimia ja näin kaikista yliopistokaupungeista on saatu parhaat asiantuntijat luennoimaan kongressissa.

Luotu 03.06.2015 | Muokattu 03.08.2021