Kolme oikeustieteen professoriluentoa Turun yliopistossa

18.04.2013

Kansainvälisen oikeuden professori Outi Korhonen, oikeussosiologian professori Anne Alvesalo-Kuusi ja eurooppaoikeuden professori Jukka Snell pitävät professoriluentonsa keskiviikkona 24. huhtikuuta klo 18 alkaen Turun akatemiatalon juhlasalissa (Rothoviuksenkatu 2, Turku).

​Turun yliopiston tiedote 18.4.2013

Professoriluennot kuuluvat Turun yliopiston akateemiseen perinteeseen. Noin 15 minuutin mittaisilla luennoilla uudet professorit kertovat tutkimusalastaan. Tiedotusvälineiden edustajat ovat tervetulleita luennoille.

Kansainvälisen oikeuden professori Outi Korhonen luennoi aiheesta ”Kansainvälisestä oikeudesta globaalioikeuden kysymyksiin”.

Oikeussosiologian professori Anne Alvesalo-Kuusen aiheena on ”Oikeussosiologian asema ja rooli oikeustieteen opetuksessa ja tutkimuksessa”.

Eurooppaoikeuden professori Jukka Snellin luennon otsikko on ”The Nature of the Internal Market of the EU: Three Paradigms”.

Uusia professoreita aloittanut tehtävissään

Turun yliopistossa on aloittanut tehtävissään kolme uutta professoria.

Jaakko Pulkkinen on nimitetty 1.1.2013 alkaen korva-, nenä- ja kurkkutautiopin professorin tehtävään.

Gastroenterologisen kirurgian professorina on aloittanut 1.3.2013 Juha Grönroos.

Petri Tapio on nimitetty 1.4.2013–31.3.2018 väliseksi ajaksi tulevaisuudentutkimuksen professoriksi.

Luotu 18.04.2013 | Muokattu 12.11.2020