Konetekniikan diplomi-insinöörien koulutus alkaa Turussa syksyllä ‒ haku on avattu

16.03.2016

Turun yliopisto, Åbo Akademi, Tampereen teknillinen yliopisto, Turun ammattikorkeakoulu ja Satakunnan ammattikorkeakoulu sopivat konetekniikan diplomi-insinöörien koulutuksesta viime syksynä. Tarkoituksena on vastata erityisesti Varsinais-Suomen ja Satakunnan teknologiateollisuuden kasvaviin osaamistarpeisiin.

​Turun yliopiston tiedote 16.3.2016

Syksyllä 2016 alkavan kaksivuotisen DI-koulutuksen haku on nyt avattu ja se päättyy 6.4.2016. Hakulomake löytyy osoitteesta opintopolku.fi.

Koulutukseen voivat hakea AMK-insinöörin tutkinnon, TkK-tutkinnon (suoritettu muualla kuin TTY:llä) tai muun soveltuvan yliopistollisen korkeakoulututkinnon soveltuvalta alalta suorittaneet. Opintojen sisältö ja tavoitteet ovat TTY:n tutkintovaatimusten mukaisia ja opiskelijat ovat TTY:n opiskelijoita.

Tutkintotodistukset myöntää TTY. Lähiopetus toteutetaan pääsääntöisesti Turussa. Yksittäisiä opintojaksoja tai niiden osia voidaan järjestää kaikissa koulutusyhteistyössä mukana olevissa oppilaitoksissa (TTY, TY, ÅA, Turun AMK ja SAMK).

Lisätietoa koulutuksesta: www.tut.fi/di-koulutus-turussa

Uusi koulutus vahvistaa alueen teknillistä osaamista

Alkava koulutus hyödyntää myös syksyllä 2015 käynnistynyttä Turku Future Technologies (TFT) -yhteistyötä, jonka tavoitteena on vahvistaa teknillistä osaamista sekä Turun alueen että lounaisrannikon tunnettuutta ja vetovoimaa tekniikan alan osaamiskeskittymänä. Koulutukseen liittyy läheisesti harjoittelu ja opinnäytteiden teko yhteistyössä alueen yritysten kanssa, ja tässä osallistuvat korkeakoulut voivat hyödyntää TFT:n verkostoa. Turun ja Rauman kaupungit ovat mukana TFT:n toiminnassa.

Nyt aloitettava koulutus toimii pilottina. Tarkoituksena on jatkossa pohtia koulutuksen kehittämistä ja laajentamista sekä sisällöllisesti että Varsinais-Suomessa ja Satakunnassa sijaitsevien toteutuspaikkojen suhteen.

Luotu 16.03.2016 | Muokattu 27.08.2021