Kukkaloistoa kasvitieteellisessä puutarhassa hiihtolomaviikolla

17.02.2017

Keväinen kukkaloisto näkyy jo Turun yliopiston kasvitieteellisessä puutarhassa Ruissalossa.

​Turun yliopiston tiedote 17.2.2017

Kasvitieteellisen puutarhan talvipuutarhahuoneeseen on kerätty 25 erilaista tulppaanilajiketta. Tulppaanien ohella huoneessa kukkivat komeasti kameliapensaat.

– Välimerenhuoneessa ovat parhaillaan kukassa upeat lumikuningatar-orkideat. Vanhan maailman tropiikissa puolestaan on nähtävänä sinikohtalonpensas, jonka kukinnot muistuttavat perhosta, kertoo puutarhuri Seija Williams.

Uuden maailman tropiikista ja araukariahuoneesta löytyy hiihtolomaviikolla useita kukkivia ja tuoksuvia orkideoita. Araukariahuoneessa kukintaa aloittelevat maorihehkupuu ja lamppuharja.

Lisätietoja

Turun yliopiston kasvitieteellisen puutarhan puutarhuri Seija Williams, 02 333 9064, seiwil@utu.fi

www.utu.fi/puutarha

Luotu 17.02.2017 | Muokattu 17.02.2017