Kutsu "Alexander Pushkin. Boldino Manuscripts 1830" -teoksen lahjoitustilaisuuteen

14.03.2014

Venäjän tiedeakatemian venäjän kirjallisuuden instituutti lahjoittaa Turun yliopiston kirjastolle merkittävän näköispainoksen teoksesta Alexander Pushkin. Boldino Manuscripts 1830.

​Turun yliopiston tiedote 14.3.2014

Kolmeosainen näköispainos kokoaa yhteen kaikki Pushkinin Boldinon käsikirjoitukset. Pushkinin käsikirjoitusten parissa tehty työ on kestänyt lähes 30 vuotta. Näköispainoksen esittely viime elokuussa oli huomattava kulttuuritapahtuma Pietarissa. Käsikirjoitukset mahdollistavat tutkijoille pääsyn tarkastelemaan runoilijan työprosessia eräänä hänen tuotteliaimmalla luomiskaudellaan.

Median edustajat ovat tervetulleita lahjoitustilaisuuteen perjantaina 21.3. klo 10.15.
Tilaisuus järjestetään Turun yliopiston pääkirjaston Koskenniemi-kokoushuoneessa (1 krs.).

Ohjelma:

Tervetulomalja
Pääkonsuli Alexander B. Svertshkov lahjoittaa "A.S. Pushkin. Boldino Manuscripts 1830" -teoksen
Vararehtori Riitta Pyykön puhe
Kirjastonjohtaja Ulla Nygrénin puhe