Kutsu Satakunnan talous ‒ nykytila ja lähiajan näkymät -tiedotustilaisuuteen Porissa 29.5.

22.05.2013

​Turun yliopiston tiedote 22.5.2013

Puolivuosittainen suhdanne- ja talouskatsaus Satakunnan talous – nykytila ja lähiajan näkymät ilmestyy 21. kerran 29.5.2013. Tarkastelussa ovat vuoden 2012 heinä–joulukuun talouskehitys ja lähiajan näkymät. Katsauksen mahdollisimman ajantasaiset tilastot antavat tuoreen ja luotettavan suhdannekuvan maakunnan yritystoiminnan tilasta. Satakunnan talous -katsaus on laadittu Turun yliopiston kauppakorkeakoulun Porin yksikössä osana aluetaloustietopalvelua.

Median edustajat ovat tervetulleet tiedotustilaisuuteen keskiviikkona 29.5.2013 klo 10.00 Porin yliopistokeskukseen (os. Pohjoisranta 11 A, neuvotteluhuone 231, 2. krs).

Tilaisuudessa esitellään tuoreen Satakunnan talous -katsauksen keskeisimmät tulokset.

• Satakunnan talouden kehitys sujui vaihtelevasti vuoden 2012 heinä‒joulukuussa. Suhdannekuva jäi hyvin vaisuksi kolmannella vuosineljänneksellä teollisuuden vaikeuksien vuoksi.

• Viimeisellä neljänneksellä etenkin teknologiateollisuus virkosi tärkeiden metallien jalostuksen sekä koneiden ja laitteiden valmistuksen liikevaihdon käännyttyä uudelleen kasvuun.

• Rakentamisen suhdannekuva on hieman kirkastumassa, ja liikevaihtokin kääntyi nousuun.

• Palvelualojen loppuvuosi jäi aiempaa vaimeammaksi ja kaupan kasvu pysähtyi.

• Yritysten maksama palkkasumma kasvoi vielä vähän, mutta henkilöstömäärät supistuivat kaikilla päätoimialoilla loppuvuonna.

Luotu 22.05.2013 | Muokattu 01.12.2020