Kutsu seminaariin: Mitä työnantajat ja valmistuvat opiskelijat odottavat toisiltaan?

15.05.2017

Minkälainen on vetovoimainen työpaikka, joka houkuttelee luokseen osaavimmat työntekijät? Tätä pohditaan valtakunnallisen Valmiina työelämään! eli VALTE-hankkeen ja Turun kauppakamarin yhteisessä seminaarissa keskiviikkona 17.5. kello 12.00–16.00 ICT-Cityn (Joukahaisenkatu 3) Omega-auditoriossa.

​Turun yliopiston tiedote 15.5.2017

Seminaarissa kuullaan ja keskustellaan siitä, mitä tietoja ja taitoja työpaikat odottavat työelämään valmistuvilta opiskelijoilta ja mitä opiskelijat odottavat vetovoimaisilta työpaikoilta. Tilaisuus kokoaa yhteen työelämän kehittäjät, tutkijat, opettajat, opiskelijat sekä työpaikkojen, hallinnon ja työmarkkinajärjestöjen edustajat. Toivotamme median tervetulleeksi seuraamaan seminaaria.

12.00–12.30     Kevyt lounas
12.30–12.45     Tilaisuuden avaus: Vetovoimainen Varsinais-Suomi ja osaavat työntekijät, maakuntajohtaja Kari Häkämies
12.45–13.15     Hyvä maine - vetovoimainen työpaikka, viestintäprofessori Erkki Karvonen, Oulun yliopisto
13.15–13.45     Mitä tulevaisuuden työltä odotetaan - entä sen tekijöiltä?

• Toimitusjohtaja Minna Arve, Turun kauppakamari
      • Hallituksen pj. Miika Tiainen, Turun yliopiston ylioppilaskunta
      • Hallituksen jäsen Jenni Eloranta, Turun AMKn opiskelijakunta

13.45–14.15     Kahvi
14.15–15.15     Työpaja: Työelämän osaamistarpeet: Työantajien ja opiskelijoiden näkökulmat
15.15–15.45     Putouksen sketsihahmo Aina Inkeri Ankeinen opettaa työelämävalmiuksia
15.45–16.00     Päivän anti mukaan vietäväksi

Seminaarin johdattelijoina toimivat Jyrki Liesivuori ja Paula Naumanen, Turun yliopisto, Tulevaisuuden teknologioiden laitos.

Valmiina työelämään! (VALTE) on valtakunnallinen hanke, jossa tuotetaan työelämän ja työhyvinvoinnin opintokokonaisuus toisen ja korkea-asteen opiskelijoille. Opintojen myötä vahvistuvat työelämätaidot auttavat nuoria työntekijöitä osallistumaan työyhteisönsä kehittämiseen heti työuransa alusta lähtien.

Hanketta koordinoi Turun yliopisto. Mukana konsortiossa ovat Turun AMK, Lapin yliopisto, Oulun yliopisto, Oulun seudun ammattiopisto, Jyväskylän yliopisto ja AMK, Vaasan yliopisto ja AMK sekä Saimaan AMK. Valmiina työelämään! on sosiaali- ja terveysministeriön rahoittama ESR-hanke. Tilaisuus on tarjoiluineen osanottajille maksuton.

Lisätietoja: Jyrki Liesivuori, p. 050 368 0096, jyrki.liesivuori@utu.fi

Kaikki Turun yliopiston tiedotteet: www.utu.fi/tiedotteet