Kutsu tiedotustilaisuuteen 12.2.: kansainvälinen Falling Walls Lab -karsinta elokuussa Turussa ‒ ainoana Pohjoismaissa ja Baltiassa

04.02.2014

Falling Walls Lab Turku kutsuu tutkijat, yrittäjät ja innovaattorit kertomaan läpimurroistaan kolmen minuutin mittaisissa esityksissä. Tilaisuus on yksi ympäri maailmaa järjestettävistä karsinnoista Berliinissä marraskuussa kisattavaan finaaliin.

​Turun yliopiston tiedote 4.2.2014

Falling Walls Lab järjestetään Turussa 11.8.2014. Labissa alle 35-vuotiaat tutkijat, yrittäjät ja innovaattorit kertovat läpimurroistaan. Kolmen minuutin mittaiset esitykset pidetään asiantuntijaraadin, kollegoiden ja yleisön edessä.

Tilaisuudessa etsitään kilpailijoita marraskuussa Berliinissä Falling Walls -konferenssissa järjestettävään finaaliin. Turun karsinta on yksi lukuisista esikarsinnoista, joita viime vuonna järjestettiin muun muassa São Paulossa, Johannesburgissa ja Lontoossa. Osallistujia haetaan Pohjoismaista ja Baltiasta, joissa Turun karsinta on ainoa vuonna 2014.

Falling Walls Lab Turku järjestetään Aboagora-symposiumin yhteydessä Turun yliopiston, Åbo Akademin ja Falling Walls Foundationin yhteistyönä. Turun karsinnan järjestämisestä vastaa Aboagoran järjestelytoimikunta.

Tervetuloa Fallling Walls Lab Turku -tiedotustilaisuuteen 12.2.2014 kello 10.15 alkaen. Tilaisuus järjestetään Sirkkalan kasarmialueella Aikala-salissa (Historicum-rakennus, 2 krs.) osoitteessa Kaivokatu 12, 20520 Turku.

Tilaisuudessa Falling Walls Labistä tarkemmin kertovat järjestelytoimikunnan edustajat Ruth Illman (johtaja, Donnerska Institutet), Hannu Salmi (kulttuurihistorian professori, Turun yliopisto), Nina Kivinen (tutkimusjohtaja, Åbo Akademi) ja Anna Haapalainen (Aboagoran ja Falling Walls Labin koordinaattori).

Tiedotustilaisuudessa julkistetaan myös Aboagoran vuoden 2014 pääpuhujat eli agoristit ja kansainvälisen symposiumin ohjelma. Aboagora järjestetään Turussa 12.‒14.8.2014 teemalla kaaos ja kosmos.

www.aboagora.fi

www.falling-walls.com/lab