Lasten ahdistuksen hoitoon tarjolla kustannustehokkaita keinoja

12.05.2015

Miten lasten ja nuorten ahdistuneisuutta voitaisiin vähentää kustannustehokkaasti?. Turun yliopistolla kysymykseen vastaa alan yksi johtamista tutkijoista, australialaisen Macquarie yliopiston professori Ronald M. Rapee. Hän on sekä tutkinut asiaa teoreettisesti että tehnyt kliinistä hoitotyötä lasten ja nuorten parissa.

​Turun yliopiston tiedote 12.5.2015

Rapee vierailee Turun yliopiston kasvatustieteiden tiedekunnassa tiistaina 19.5. Hän pitää kaikille avoimen luennon Educariumin (Assistentinkatu 5) EDU1-salissa kello 12.15-13.45 aiheenaan Delivering cost-effective care to young people with anxiety disorders.

Toivotamme myös median tervetulleeksi seuraamaan luentoa.

Kansainvälisesti tunnustettu ja ansioitunut Rapee tutkii sekä lapsien että aikuisten ahdistuneisuutta. Turun yliopistossa pitämällään luennolla professori Rapee esittelee ensimmäisiä tuloksia, jotka on saatu laajamittaisessa hoitopolkukokeilussa.

Rapee on työryhmänsä kanssa kehittänyt ja vienyt käytäntöön ahdistuksenhallintaohjelman, jossa tavoitteena on toimiva ja kustannustehokas työtapa.

Kaikki Turun yliopiston tiedotteet: www.utu.fi/tiedotteet

Luotu 12.05.2015 | Muokattu 02.08.2021