Lasten arki puhuttaa kansainvälisillä Lapsuudentutkimuksen päivillä Turussa

31.05.2016

​Turun yliopiston tiedote 31.5.2016

Lapsuudentutkimuksen päivät kokoaa Turkuun lapsuuden tutkijoita yli 30 maasta eri puolilta maailmaa. Päiville on tulossa yli 250 osallistujaa, joita yhdistää kiinnostus lapsuuden tutkimukseen. Tänä vuonna tapahtuman teemana on ”Lapsuus arjessa”. Median edustajat ovat tervetulleita tapahtumaan!

Aika: 6.–8.6.2016
Paikka: 6.–7.6. Turun yliopisto, Educarium ja Publicum (rakennukset T47 ja T50, www.utu.fi/kartta), 8.6. Åbo Akademi, Arken (rakennus Å22, www.utu.fi/kartta)
Tapahtuman ohjelma: http://www.childhood2016.fi

Kansainvälinen tutkijayhteisö pureutuu seitsemännen kerran järjestettävillä päivillä lapsuuden arkeen: mitkä ovat arjen rakennusaineet lapsuudessa? Miten lapsuus määrittää arkea? Onko lapsuus muuttunut ajassa, jos niin miten?

Lapsuuden ja arjen suhteita tarkastellaan kolmen päivän ajan monitieteisesti ja moniulotteisesti. Tutkimuspäivät toimivat tutkijayhteisön “törmäysalustana” uusille tutkimuksellisille avauksille ja tulkinnoille. Päivien konferenssiohjelma koostuu kutsuesitelmistä, työryhmätyöskentelystä, symposiumeista sekä posteriesityksistä. Päivillä kuullaan yli 200 työryhmäesitystä eri alojen tutkijoilta.

Päivien pääpuhujina ovat kansainvälisesti arvostettu lasten ja perheiden hyvinvoinnin tutkija, UNICEF-tehtävissäkin meritoitunut sosiaalipolitiikan professori emeritus Jonathan Bradshaw (University of York), psykopatologian professori Anja Huizink (University of Amsterdam), vammaistutkimuksen professori Simo Vehmas (Helsingin yliopisto) sekä lapsuudenhistoriaan erikoistunut apulaisprofessori Patrick Ryan (King's College, Western University).

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt:
Hanna Lagström, p. 040 727 6746, hanna.lagstrom@utu.fi
tieteellisen toimikunnan puheenjohtaja, erityisasiantuntija, Turun yliopisto

Elina Pekkarinen, p. 040 846 8624, elina.pekkarinen@nuorisotutkimus.fi
Lapsuudentutkimuksen seuran puheenjohtaja

Hanna Launokorpi, p. 040 766 0975, hanna.launokorpi@utu.fi
konferenssisihteeri, Turun yliopisto

Lapsuudentutkimuksen päivät on Lapsuudentutkimuksen seuran vuorovuosittain toteuttama tapahtuma, joka järjestetään yhteistyössä paikallisen toimijan kanssa. Vuonna 2016 konferenssijärjestelyistä vastaa Lapsi- ja nuorisotutkimuskeskus CYRI.

Luotu 31.05.2016 | Muokattu 31.05.2016