Lasten toimintaterapian kansainvälinen kongressi Naantalissa

06.06.2014

​Turun yliopiston tiedote 6.6.2014

Euroopan 3. sensorisen integraation kongressin pidetään Naantalissa 11.–13.6.2014. Median edustajat ovat tervetulleita lehdistötilaisuuteen:

Aika: torstai 12.6. klo 15.00–16
Paikka: Naantali Spa -hotelli, Matkailijantie 2, Naantali

Sensorisen integraation terapia on lasten varhaisen oppimisen ja kehityshäiriöiden kuntoutukseen kehitetty neurotieteisiin pohjautuva teoria-, arviointi- ja terapiamenetelmä. Aistitiedon käsittely luo perustan oppimiselle, tarkoituksenmukaiselle toiminnalle ja käyttäytymisen hallinnalle. Arviointi luo perustan terapialle sekä keinoille auttaa kodin, päiväkodin ja koulun arjen sujumista.

Useita kansainvälisesti arvostettuja kutsuluennoitsijoita

Kutsutut luennoitsijat ovat alan erityisosaajia aistisäätelyn, terapeuttisen leikin ja autismikuntoutuksen alueelta. Tieteellisen toimikunnan valitsemat abstraktiesitykset tulevat lukuisista eri maista. Esitykset kattavat aihepiiriä laajasti. Kongressin osallistujamäärä on liki 300 ja kattaa yli 20 maata, myös Euroopan ulkopuolelta. Kongressin järjestää Sensorisen Integraation terapian yhdistys, SITY ry.

Luotu 06.06.2014 | Muokattu 21.07.2021