Lasten yliopiston ilmoittautuminen alkaa 19.3.

14.03.2014

Turun yliopisto järjestää kevään ja kesän aikana 7–10-vuotiaille maksuttomia tiedeluentoja ja opastuskierroksia sekä 10–12-vuotiaille maksullisia kesäleirejä. Ilmoittautuminen suosituille luennoille ja leireille aukeaa keskiviikkona 19.3. klo 12.00 Lasten yliopiston verkkosivuilla.

​Turun yliopiston tiedote 14.3.2014

Lauantaina 5.4. luennon aiheena on "Pöyhkeät perhoset ja liehuvat lepakot" ja lauantaina 12.4. "Taivaankansi, maailmanpuu ja maahiset – entisaikojen ihmeelliset uskomukset". Luennot pidetään Turun yliopiston päärakennuksen Tauno Nurmela -salissa Yliopistonmäellä.

Lauantaina 26.4. järjestetään Ruissalossa Turun yliopiston kasvitieteellisessä puutarhassa opastuskierroksia. Kierroksella nähdään jättilumpeenlehtiä, lihansyöjäkasveja ja "eläviä kiviä".

Lasten huoltajille on järjestetty luentojen ajaksi omaa ohjelmaa: tiedeluentoja ja kierroksia puutarhassa.

Kesän aikana järjestetään päiväleirejä yliopiston kampuksella sekä Liedon Vanhalinnassa. Päiväleirien teemat vaihtelevat fysiikasta ja tähtitieteestä oman robotin rakentamiseen ja tietokonepelin ohjelmointiin.
Lasten yliopisto käynnistyi Turun yliopistossa keväällä 2008. Toiminnan tarkoituksena on tutustuttaa lapset tieteeseen ja tutkimukseen.

Luotu 14.03.2014 | Muokattu 19.07.2021