Lasten yliopiston tiedeleirillä rakennetaan robotteja

31.05.2013

Turun yliopiston Lasten yliopisto järjestää tänä kesänä viisi tiedeleiriä eri teemoilla. Huippusuosittujen leirien tarkoituksena on herättää lapsissa kiinnostusta tieteeseen tutkimisen avulla.

Turun yliopiston tiedote

Leireistä kolme järjestetään yliopiston kampuksella. Tähtitieteen ja fysiikan päiväleiri järjestetään 3.–7.6.2013. Leirillä valmistetaan nestetypen avulla jäätelöä, rakennetaan paineilmalaiva ja vieraillaan planetaariossa.

Rakenna robotti! -päiväleirillä 10.–14.6.2013 jokainen leiriläinen valmistaa leiriviikon aikana liikkuvan robotin. Kesän uutuutena järjestetään 10.–14.6.2013 Ohjelmoi oma peli! -päiväleiri, jossa leiriläiset suunnittelevat ja toteuttavat tietokonepelin hahmoineen ja äänimaailmoineen.

Elokuussa 5.–9.6.2013 järjestetään päiväleiri myös Liedon Vanhalinnassa, jossa päästään tutustumaan paikalliseen historiaan, biologiaan ja maantietoon.
Seilin saarella järjestetään tiedeleiri 1.–5.6.2013. Leirillä tehdään tutkimusmatka Itämerelle, josta kerättyjä näytteitä leiriläiset pääsevät tutkimaan Saaristomeren tutkimuslaitoksen laboratorioon. Leirillä tutkitaan myös hyönteisiä ja käydään lepakkoretkellä tutkijan opastuksella.

Leirit ovat todella suosittuja, ja niiden ilmoittautuminen on täynnä. Lisätietoa leireistä osoitteessa www.lastenyliopisto.fi

Toimittajat ovat tervetulleita seuraamaan leirejä ja jututtamaan leiriläisiä.

Luotu 31.05.2013 | Muokattu 01.12.2020