Lounaisrannikon tutkijat esittelevät Turussa vesialan ratkaisuja Kiinan vesiministeriön edustajille

17.11.2014

Kiinan vesiministeriön virkamiehet ovat parhaillaan Suomessa maa- ja metsätalousministeriön isännöimällä vierailulla. Osana vierailua ministeriöiden edustajat kokoontuvat Turun kaupungintalolla 18.11, jossa lounaisrannikon kaupunkien vesialan asiantuntijat esitelmöivät veden laatuun ja tulvavesien hallintaan liittyvistä teemoista ja ratkaisuista.

​Turun yliopiston tiedote 17.11.2014

Tilaisuudessa puhuvat Megumi Hayashi (Business Development Officer, Turun kaupunki), Tuomas Valtonen (Research Manager, Turun yliopisto), Olli-Matti Verta (Senior Engineer, Varsinais-Suomen ELY-keskus), Piia Leskinen (Ph.D., Team Leader, Turun ammattikorkeakoulu) ja Päivi Laine (Ph.D., Pyhäjärvi-instituutti).

Tavoitteena yhteistyö Kiinan ja Suomen välisen yhteistyöymmärryssopimuksen mukaisesti

Kiinalaisista virkamiehistä koostuva delegaatio vierailee Suomessa pääkaupunkiseudulla ja Turussa maa- ja metsätalousministeriön isännöimänä keskustelemassa Suomen ja Kiinan välisen yhteistyöymmärryssopimuksen edistämisestä. Vesialan yhteistyön edistämisen toivotaan tuovan yhteisiä etuja niin suomalaisille kuin kiinalaisille tutkimusorganisaatioille sekä vesialan ratkaisuja tuottaville kaupallisille toimijoille.

– Tulevaisuudessa tavoitteena on entistä tiiviimpi yhteistyö erilaisten alueellisten toimijoiden välillä Suomessa ja Kiinassa. Veden riittävyyteen ja äkillisiin sekä muuttuviin luonnonilmiöihin, kuten rankkasateisiin tai kuivuuteen liittyvät vesialan ratkaisut ovat nopeasti kaupungistuvilla alueilla erityisen tärkeitä, Tuomas Valtonen sanoo.

Luotu 17.11.2014 | Muokattu 27.07.2021