Luovan kirjoittamisen mestarikurssi proosakäsikirjoittajille

28.04.2015

Turun yliopiston Luovan kirjoittamisen kannatusyhdistys järjestää kaikille avoimen, maksullisen kirjoittamisen mestarikurssin. Viidettä kertaa järjestettävälle kurssille haetaan lupaavia proosakäsikirjoituksia teemalla Rytmiä kirjoittamiseen – Suunta käsikirjoitukselle.

​Turun yliopiston tiedote 28.4.2015

Kurssille haetaan lähettämällä kannatusyhdistykselle proosakäsikirjoitus. Heti kurssin aluksi kirjoittaja saa lähettämästään käsikirjoituksestaan palautetta kokeneilta kustannustoimittajilta Samuli Knuutilta, Päivi Koivistolta tai Salla Pullilta. Sen jälkeen käsikirjoituksia työstetään vuorovaikutuksessa kirjailijatutorien ja vertaisryhmien kanssa.

Mestarikurssilla työskennellään neljän hengen pienryhmissä. Kullakin ryhmällä on oma kustannustoimittajansa sekä kirjailijatutorinsa. Tutoreina toimivat myös luovan kirjoittamisen opettajina ansioituneet kirjailijat Kari Levola, Petri Tamminen ja Harri István Mäki.

Viisi kurssitapaamista järjestetään Turun yliopiston tiloissa. Kurssi koostuu kolmesta kontaktiopetuspäivästä, kahdesta vertaisryhmätapaamisesta ja näiden välissä tehtävästä kirjoitustyöstä. Kurssi alkaa 29.8.2015 ja päättyy 19.3.2016.

Kurssille haetaan lähettämällä romaani-, novelli- tai lyhytproosakäsikirjoitus tai sen osa 17.6. mennessä. Käsikirjoitus lähetetään Times New Roman -kirjasimella kirjoitettuna (fonttikoko 12) ja rivivälillä 1,5. Lisäksi mukaan liitetään lyhyt motivaatiokirje, jossa kirjoittaja kertoo itsestään ja käsikirjoituksestaan.

Kurssilaiset valitsee kurssin koordinaattori ja Turun yliopiston luovan kirjoittamisen kannatusyhdistyksen työryhmä.

www.luovuksissa.com

Luotu 28.04.2015 | Muokattu 02.08.2021