Maailman 10 parhaan opettajan joukkoon valittu Maarit Rossi luennoi Turussa

09.05.2016

​Turun yliopiston tiedote 9.5.2016

Palkittu matematiikan opettaja Maarit Rossi luennoi Turun yliopistolla otsikolla ”Minä pidän matematiikasta”. Tapahtuma on avoin kaikille kiinnostuneille!

Aika: ke 11.5. klo 14.00–15.30
Paikka: kemian laitosrakennus Arcanum, luentosali Arcanum 1, Arcanuminkuja 4, Turku (rakennus T22 kartalla www.utu.fi/kartta)

Turusta kotoisin oleva Maarit Rossi selviytyi ”opettamisen Nobeliksi” kutsutun Global Teacher Prize -kilpailun finalistiksi maailman 10 parhaan opettajan joukkoon. Rossi yhdistää matematiikan opetuksessaan toiminnallisuuden, oppilaslähtöisyyden sekä ilmiöpohjaisuuden ja saa oppilaat näkemään matematiikan itselleen merkityksellisenä, haastavana ja hauskana. Rossin matematiikan tunneilla oppilaat ratkaisevat ongelmia, kehittävät päättelytaitoja, löytävät matematiikkaa omasta elinpiiristään ja oppivat itse kokeilemalla.

Tapahtuman järjestää Turun yliopiston opettajankoulutuslaitoksella toimiva matematiikan oppimisen ja opetuksen tutkimusryhmä.

Tietoja Maarit Rossista: http://www.globalteacherprize.org/top-10-finalist/maarit-rossi

Lisätietoja tapahtumasta:
kollegiumtutkija Minna Hannula-Sormunen