Marcus Wallenbergin säätiö lahjoittaa Turun yliopistolle 70 000 euroa

03.05.2016

Marcus Wallenbergin liiketaloudellinen tutkimussäätiö lahjoittaa Turun yliopistolle 70 000 euroa. Lahjoitus kohdennetaan kauppatieteelliselle koulutusalalle.

​Säätiön tarkoituksena on edistää koulutusta ja tutkimusta yritysjohdon toimialueella.

‒ Säätiö haluaa lahjoituksellaan tukea Turun yliopiston kauppakorkeakoulun tutkimusta, joka profiloituu muun muassa johdon ohjaukseen ja muihin johtamiseen liittyviin kysymyksiin, sanoo säätiön asiamies Stefan von Knorring.

Valtion vastinrahoitus huomioiden lahjoituksen arvo voi olla jopa 280 000 euroa. Turun kauppakorkeakoulun dekaani Markus Granlund toteaa, että tieto lahjoituksesta otettiin vastaan suurella kiitollisuudella.

‒ On hienoa, että meillä tehty työ ja näytöt siitä ovat vaikuttaneet säätiön päätökseen lähteä tukemaan varainhankintaamme. Näinä vaikeina aikoina tuki antaa mahdollisuuksia koulutuksen ja tutkimuksen aidolle kehittämiselle, Granlund sanoo.

Valtio on varautunut pääomittamaan suomalaisten yliopistojen 1.11.2014‒30.6.2017 keräämää pääomaa jopa kolminkertaisella summalla. Pääomittamiseen varattu summa on yhteensä 150 miljoonaa euroa. Turun yliopiston varainhankinnassa kerätään lahjoituksia yksityishenkilöiltä sekä yrityksiltä ja yhteisöiltä. Lahjoitetuilla varoilla tuetaan yliopiston toimintaa ja tavoitteita. Yli 10 000 euron lahjoituksen voi kohdentaa tietylle Turun yliopiston koulutusalalle.

www.utu.fi/lahjoita

dekaani Markus Granlund, markus.granlund@utu.fi, p. 050 411 8588