Mediakutsu: 40 vuotta täyttävä kasvatustieteiden tiedekunta esittäytyy 10.10.

07.10.2014

Tervetuloa tutustumaan Turun yliopiston kasvatustieteiden tiedekunnan toimintaan ja osallistumaan juhlaseminaariin perjantaina 10.10.

​Turun yliopiston tiedote 7.10.2014

Median edustajat ovat lämpimästi tervetulleet kasvatustieteiden tiedekuntaan Educariumille (Assistentinkatu 5) perjantaina 10.10. Ohjelmaa on koko iltapäiväksi seuraavasti:

Alumniseikkailu kello 13.00‒15.00, koko Educarium

Tiedekuntarakennus Educarium toimii peliympäristönä, kun tiedekunnasta vuosien varrella valmistuneet kutsuvieraat jakautuvat ryhmiin ja saavat käsiinsä tabletin tai älypuhelimen. Opetuspelisovellus Educational ActionTrack johdattaa vieraita ja haastaa heidät suorittamaan tehtäviä samalla, kun he kiertävät henkilökunnan ja opiskelijoiden järjestämillä rasteilla tutustumassa yliopiston nykypäivään.

Lehdistökahvit kello 13.30 alkaen, Educariumin 3. kerros

Tavattavissa 40 vuotta täyttävän kasvatustieteiden tiedekunnan huippuasiantuntijoita: dekaani Marja Vauras, varadekaanit Arja Virta ja Risto Rinne sekä vierailevat professorit Nancy Commins, Simone Volet ja Jennifer Ozga. Muiden haastateltavien, esimerkiksi opiskelijoiden tai tietyn aihepiirin asiantuntijoiden, kontaktoinnissa auttaa kasvatustieteiden tiedekunnan viestintäsuunnittelija Katja Kontu.

Juhlaseminaari kello 15.15 alkaen, luentosali Edu 1, 1. kerros

Tilaisuudessa puhuvat mm. Turun yliopiston rehtori Kalervo Väänänen ja kasvatustieteiden tiedekunnan alumni Kirsi Lindroos, joka on työskennellyt mm. opetusministeriössä, Opetushallituksen pääjohtajana sekä Suomen pysyvässä OECD- ja UNESCO-edustustossa Pariisissa.

Luotu 07.10.2014 | Muokattu 26.07.2021