Mediakutsu: Bastu kokoaa eri alojen avaintoimijat Turun keskustavision ympärille 17.10.

10.10.2017

Turun yliopiston Tulevaisuuden tutkimuskeskuksen koordinoima Bastu-verkosto kokoontuu 17.10. teemanaan Turun kaupungin uusi keskustavisio 2050. Verkosto törmäyttää eri alojen tekijät kutsutyöpajassa, jossa pohditaan keinoja nykyistä monipuolisemman, älykkäämmän ja resurssiviisaamman keskustan syntyyn. Median edustajat ovat tervetulleet seuraamaan työpajaa!

​Turun yliopiston tiedote 11.10.2017

Bastun seuraava verkostotapaaminen järjestetään tiistaina 17.10. klo 15.00 alkaen Valohain tiloissa (Linnankatu 16, ullakkokerros). Paikalle on kutsuttu eri alojen avaintoimijoita ideoimaan ja verkostoitumaan. Tilaisuudessa kuullaan kolme puheenvuoroa. Median edustajat ovat tervetulleita kutsutilaisuuteen! Pyydämme ilmoittautumaan mukaan viimeistään 16.10. (keijo.koskinen@utu.fi).

Tilaisuudessa Jukka Vornanen, Turun vihreiden puheenjohtaja, päivittää pölyttynyttä käsitystä vihreistä kehityksen vastustajina. Toinen puheenvuoro kuullaan Tuomas Saralta, joka on mies H2Ö:n ja Bar Ö:n taustalla. Kolmannen puheenvuoron pitää tulevaisuudentutkimuksen professori Markku Wilenius, joka kertoo keskustavision tilanteesta. Wilenius johti keskustavision laatinutta työryhmää.

‒ Keinot nykyistä monipuolisemman, älykkään ja resurssiviisaan keskustan syntyyn löytyvät tasapainoisesta yhdistelmästä kauppaa, työtä, asumista ja kulttuuria. Bastu pyrkii edistämään tätä työtä omalla panoksellaan tarjoamalla alustan ja tilannekuvafoorumin eri alojen toimijoiden yhteistyölle, sanoo Bastun koordinaattori Keijo Koskinen Tulevaisuuden tutkimuskeskuksesta.

Kiertotalous ja fiksut ratkaisut talouden kuudennessa aallossa ovat Bastun keskiössä. Avoimessa verkostossa on mukana Turun seudun ja Varsinais-Suomen yrittäjiä, julkisten organisaatioiden edustajia sekä rahoittajia. Verkosto kokoontuu noin kerran kuukaudessa keskustelemaan ja ideoimaan uusia ratkaisuja sekä yhteistyömuotoja eri teemojen ympärillä.

Lisätietoa tilaisuudesta ja Bastusta:

Keijo Koskinen, keijo.koskinen@utu.fi, p. 044 594 1659

Luotu 10.10.2017 | Muokattu 11.10.2017