Mediakutsu: Bastun haastekilpailun voittaja selviää 31.1.

25.01.2017

Turun yliopiston Tulevaisuuden tutkimuskeskuksen koordinoiman Bastu-verkoston kuudennen aallon talouteen liittyvän haastekilpailun voittaja selviää tiistaina 31.1. Sparkupissa kello 15.00 alkavassa tilaisuudessa. Median edustajat ovat lämpimästi tervetulleita tilaisuuteen!

​Turun yliopiston tiedote 25.1.2017

Avoimessa Bastu-haastekilpailussa on haettu kuudennen aallon talouden tuotteiden ja palveluiden sekä niiden yhdistelmien kehittymistä tukevia ratkaisuja. Kilpailun tavoitteena on edistää talouden ja hyvinvoinnin kasvua, joka ei perustu luonnonvarojen liikakäyttöön.

‒ Erityisesti on haettu ehdotuksia, jotka vahvistavat Varsinais-Suomen elinkeinoelämän kärkialojen uudistumista kilpailukykyä lisäävillä elementeillä, kertoo Bastu-verkoston koordinaattori Keijo Koskinen Turun yliopiston Tulevaisuuden tutkimuskeskuksesta.

Kilpailun viisi parasta ehdotusta pitchaavat omat ideansa tiistaina 31.1.2016 kello 15.00 alkavassa tilaisuudessa, joka järjestetään Sparkupissa (Tykistökatu 4). Kilpailun voittaja julkistetaan tilaisuudessa. Kilpailun voittajalle on luvassa 15 000 euroa idean kehittämiseen.

Tilaisuudessa pitchaavat tiimit ovat:

CARBONIS – A digital innovation driving towards decarbonized future
RINS – Vaatteiden vuokrauspalvelu
SOLAR OPTIMI – Kuudennen aallon ratkaisu aurinkoenergiavoimaloiden sijaintipäätöksille
TEMU FABRICS – Recycling low quality textile waste
VIERIRUOKA – Modulaarinen vieriruoka Kasvikko -järjestelmä

Lisäksi tilaisuudessa kuullaan suunnitelmista perustaa Turun ydinkeskustaan co-creation-tila Turku HUB ja käydään keskustelua kuudennen aallon alustataloudesta.
Bastu on yrittäjälähtöinen verkosto, joka edistää kestävää yritystoimintaa.

Kiertotalous ja fiksut ratkaisut talouden kuudennessa aallossa ovat Bastun keskiössä. Avoimessa verkostossa on mukana Turun seudun ja Varsinais-Suomen yrittäjiä, julkisten organisaatioiden edustajia sekä rahoittajia. Verkosto kokoontuu noin kerran kuukaudessa keskustelemaan ja ideoimaan uusia ratkaisuja sekä yhteistyömuotoja eri teemojen ympärillä. https://bastuturku.wordpress.com/

koordinaattori Keijo Koskinen, keijo.koskinen@utu.fi, p. 044 594 1659

Luotu 25.01.2017 | Muokattu 25.01.2017