Mediakutsu: Challenge Turku 2016 -innovaatioleiri korkeakouluopiskelijoille 8.‒10.4.2016

08.04.2016

Turun korkeakoulujen opiskelijat kehittävät vuorokauden mittaisella leirillä innovatiivisia ratkaisuja Turun kaupungin antamaan haasteeseen, joka paljastetaan leirin alussa. Haaste liittyy läheisesti sekä Turun kaupungin kehittämiseen että turkulaiseen opiskelijakaupunkiyhteistyöhön.

​Turun yliopiston tiedote 8.4.2016

Challenge Turku 2016 on viikonlopun kestävä innovaatioleiri korkeakouluopiskelijoille. Leirin järjestää Turun yliopiston Brahea-keskus yhteistyössä muiden turkulaisten korkeakoulujen, Turun kaupungin, Boost Turku ry:n, Nuori Yrittäjyys ry:n (NY ry) sekä Microsoft Oy:n kanssa.

Kilpailun aikana osallistujat työskentelevät monialaisissa tiimeissä tarkoituksenaan löytää innovatiivisia tapoja ratkaista Turun kaupungin antama haaste.
Challenge Turku 2016-innovaatioleiri järjestetään 8.‒10.4.2016 SparkUpin tiloissa (Tykistökatu 4).

Leiri alkaa perjantaina 8.4. klo 18.00 Turun kaupungin haasteen julkistamisella. Tämän vuoden haaste liittyy Turun Aurajokirantaan soveltuvien uusien palveluinnovaatioiden ja toimintamallien kehittämiseen.
Tervetuloa seuraamaan tapahtumaa perjantaina 8.4. klo 18‒19 sekä erityisesti sunnuntaina 10.4. klo 13‒15.30 järjestettävää finaalia.

Finaalin ohjelma:

13.00–15.00 Opiskelijatiimien esitykset
15.00‒15.15 Erityismaininnat ja osallistujien palkitseminen
15.15 Voittajan julkistaminen ja palkitseminen
15.30 Tilaisuuden päätös

Challenge Turku 2016 -innovaatioleiri ja finaali ovat englanninkielisiä. Tapahtumaa voi seurata myös sosiaalisessa mediassa: www.facebook.com/challengeturku

Challenge Turku -innovaatiokilpailu järjestetään tänä keväänä jo neljättä kertaa. Aikaisempien kilpailujen haasteet ovat käsitelleet kaupunkikehittämistä ja eri toimijoiden välisen yhteistoiminnan kehittämistä eri näkökulmista. Challenge Turku on opiskelijoille hyvä tilaisuus omaksua ongelmalähtöistä kehittämisosaamista sekä esiintymis-, yhteistyö-, neuvottelu- ja päätöksentekotaitoja. Tapahtumassa myös verkostoidutaan ja solmitaan uusia ammatillisia kontakteja.Opiskelijoiden aiemmat kokemukset leireiltä ovat olleet innostavia ja toimeksiantajat ovat olleet tuloksiin tyytyväisiä.

Lisätietoja:
kehittämispäällikkö, Sari Stenvall-Virtanen, Turun yliopiston Brahea-keskus, sari.stenvall@utu.fi, p. 040 501 3757

Turun kuudessa korkeakoulussa opiskelee noin 40 000 opiskelijaa – joka neljäs turkulainen on korkeakouluopiskelija tai korkeakoulun asiantuntija. Tavoitteena on, että Turku on tulevaisuudessakin vetovoimainen opiskelukaupunki, jossa on hyvä asua, työskennellä ja yrittää valmistumisen jälkeen. Turkulaista opiskelijakaupungin toimintamallia ovat yhteistyössä rakentaneet Turun kaupunki, Turun yliopisto, Åbo Akademi, Turun AMK, ylioppilaskunnat ja opiskelijajärjestöt sekä elinkeinoelämän edustajat.

Luotu 08.04.2016 | Muokattu 08.04.2016