Mediakutsu: Challenge Turku -innovaatioleirin lehdistötilaisuus 26.3.

20.03.2014

Turun yliopiston ja Turun ammattikorkeakoulun opiskelijat kehittävät 25.‒26.3. vuorokauden mittaisella Challenge Turku 2014 -leirillä innovatiivisia ratkaisuja, jotka liittyvät unelmien opiskelijakaupunkiin.

​Turun yliopiston tiedote 20.3.2014

Turun yliopisto, Turun kaupunki, Microsoft Oy ja Nuori Yrittäjyys ry järjestävät Turun korkeakoulujen opiskelijoille innovaatioleirin nyt toista kertaa. Challenge Turku -leirillä opiskelijat kehittävät monitieteisissä tiimeissä innovatiivisia ratkaisuja heille leirin aluksi jaettavaan haasteeseen, joka vuonna 2014 liittyy unelmien opiskelijakaupungin luomiseen. Leirin teema liittyy läheisesti käynnissä olevaan yhteistyöhön, jossa kehitetään Turkua opiskelijakaupunkina.

Tervetuloa tutustumaan opiskelijoiden innovaatioihin lehdistötilaisuuteen, joka järjestetään Turun yliopistolla Teutori-rakennuksessa (Lemminkäisenkatu 3, Turku) toisen leiripäivän aamuna 26.3. kello 9.15‒12.00. Tilaisuudessa kuullaan tarkemmin myös Turun yliopiston, Turun kaupungin, Microsoftin ja Nuori Yrittäjyys ry:n yhteistyön tavoitteista.

Tilaisuuden ohjelma:

9.15‒10.00
Challenge Turku 2014 -leirin tausta, tavoitteet ja toteutus, koulutuspäällikkö Sari Stenvall-Virtanen, Turun yliopisto
Turun kaupungin tavoitteet Challenge Turku -yhteistyössä, Turun kaupunginhallituksen puheenjohtaja Minna Arve
Microsoftin & Nuori Yrittäjyys ry:n tavoitteet Challenge Turku -yhteistyössä, Milla Uusi-Pietilä (Government Affairs Consultant, Microsoft) ja Virpi Utriainen (toiminnanjohtaja, Nuori Yrittäjyys ry)

10.00‒11.30
Leirin päätteeksi opiskelijatiimit esittävät innovaationsa tuomaristolle, johon kuuluvat Tapio Reponen (vararehtori, Turun yliopisto), Pasi Malinen (professori, Turun yliopisto), Minna Arve (Turun kaupunginhallituksen puheenjohtaja), Teemu Kiviaho (Technical Evangelism Junior, Microsoft) ja Mikko Mononen (hallituksen jäsen, Turun yliopiston ylioppilaskunta).

11.30‒11.45
Keynote-puheenvuoro The future of knowledge work, Milla Uusi-Pietilä, Microsoft

11.45‒12.00
Palkintojen jako ja tilaisuuden päätös