Mediakutsu: Intoa, vauhtia ja uusia avauksia ‒ Turun yliopiston yrittäjyyspäivä 3.11.2016

31.10.2016

Turun yliopiston yrittäjyyspäivän teemoja ovat yliopiston ja yritysten välinen yhteistyö ja sen uudet muodot. Median edustajat ovat tervetulleet seuraamaan tilaisuutta ja tutustumaan yrittäjyysyliopistoon.

Turun yliopiston tiedote 31.10.2016

Aika: 3.11.2016 kello 12.00‒14.00 (15.30)
Paikka: SparkUp, Tykistökatu 4 b, 20520 Turku

Turun yliopisto on yrittäjyysyliopisto, jonka tavoitteena on tukea elinkeinotoimintaa, luoda yrittäjyyttä ja yrittäjämäistä toimintaa niin yliopistoyhteisön sisällä kuin yhdessä elinkeinoelämän kanssa. Yrittäjyyspäivä kokoaa yliopistolaiset ja elinkeinoelämän edustajat uudistuvan yliopisto-yritysyhteistyön teemojen ympärille 3.11.2016. Yrittäjyyspäivä toteutetaan yhteistyössä Suomen Yrittäjien kanssa Osaavia opettajia – yrittäviä nuoria -hankkeen tuella.

Tilaisuuden kello 12.00 alkavassa seminaariosuudessa puhuvat lääkintöneuvos Sakari Alhopuro, yrittäjyyden professori Anne Kovalainen (Turun yliopisto), hallituksen puheenjohtaja Ari Viitanen (Carinafour Oy), hallituksen puheenjohtaja Jukka Järvi-Laturi (Mariachi Oy) sekä toimitusjohtaja, kauppaneuvos Olli-Pekka Saario (OP Turun Seutu). Päivän puheenjohtajana toimii kehitysjohtaja Riitta Mustonen (Turun yliopisto). Tilaisuus jatkuu työpajoilla, joissa käsitellään muun muassa yritysyhteistyön uusia muotoja ja ohjelmia Turun yliopistossa, yrittäjyyden merkitystä yliopiston henkilökunnalle ja opiskelijoille sekä ideoidaan yhdessä uusia toimintamalleja.

Lisäksi tilaisuudessa lanseerataan Turun yliopiston Intoa!-yrittäjyystekokilpailu lukuvuodelle 2016‒2017.

yrittäjyysasiamies Mikko Pohjola, p. 041 437 2044, mikko.pohjola@utu.fi

yrittäjyysasiamies Kirsi Peura, p. 050 502 7075, kirsi.peura@utu.fi