Mediakutsu: JA Challenge Turku -innovaatioleiri 18.‒19.3.

16.03.2015

Turun korkeakoulujen opiskelijat kehittävät vuorokauden mittaisella leirillä innovatiivisia ratkaisuja Turun kaupungin antamaan haasteeseen, joka paljastetaan leirin alussa. Leiri on osa Ready, Study, Go Turku (RSGT) -toimintamallia, ja haasteen teema liittyy läheisesti Turun kaupungin kehittämiseen parhaaksi opiskelijakaupungiksi.

​Turun yliopiston tiedote 16.3.2015

Turun yliopisto, Turun kaupunki, Nuori Yrittäjyys ry, Microsoft ry ja Boost Turku ry järjestävät leirin yhteistyössä muiden Turun korkeakoulujen kanssa. JA Challenge Turku 2015 -leirillä korkeakouluopiskelijat kehittävät monialaisissa tiimeissä 24 tunnin aikana innovatiivisia ratkaisuja annettuun haasteeseen.

Jokaisella opiskelijatiimillä on oma opiskelijaohjaaja, joka valmentaa ja auttaa tiimiään etenemään leirin ohjelman mukaan. Ohjelma etenee innovaatioprosessin eri vaiheiden kautta. Nopeaa ideointivaihetta seuraa valitun idean jatkokehittäminen sekä lopulta finaali, jossa tiimit esittävät ideansa yleisölle sekä tuomaristolle.
Haasteen antajana toimii Turun kaupunki. Leirin teema liittyy läheisesti Turun kaupungin kehittämiseen parhaaksi opiskelijakaupungiksi, ja leiri on osa Ready, Study, Go Turku (RSGT) -toimintamallia.

JA Challenge Turku järjestetään Turun yliopistolla Teutori-rakennuksessa (Lemminkäisenkatu 3, Turku) 18.3. kello 12.00 alkaen. Tervetuloa seuraamaan tapahtumaa ja erityisesti 19.3. kello 10.00‒12.00 järjestettävää finaalia.

Finaalin ohjelma:
10.00–10.15 Avauspuheenvuorot
10.15–11.30 Opiskelijatiimien esitykset
Opiskelijatiimit esittävät innovaationsa tuomaristolle, johon kuuluvat Erika Halonen (Boost Turku ry), Petri Katajarinne (Nuori Yrittäjyys ry), Pasi Malinen (Turun yliopisto), Toni Perämäki (Microsoft Finland) ja Sampo Ruoppila (Turun kaupunki).

11.30‒11.45 Erityismaininnat ja osallistujien palkitseminen
11.45‒12.00 Voittajan julkistaminen ja tilaisuuden päätös

Leiri on englanninkielinen. Tapahtumaa voi seurata sosiaalisessa mediassa: www.facebook.com/challengeturku

Turku haluaa olla Itämeren kiinnostavin kaupunki. Turun kuudessa korkeakoulussa
opiskelee noin 40 000 opiskelijaa - joka neljäs turkulainen on korkeakouluopiskelija tai korkeakoulun asiantuntija. Tavoitteena on, että Turku on Itämeren innostavin opiskelukaupunki, jossa on hyvä asua, työskennellä ja yrittää valmistumisen jälkeen. Ready, Study, Go Turku (RSGT) -toimintaa toteuttavat yhteistyössä Turun kaupunki, Turun yliopisto, Åbo Akademi, Turun AMK, opiskelija- ja ylioppilaskunnat sekä elinkeinoelämän edustajat.

Luotu 16.03.2015 | Muokattu 30.07.2021