Mediakutsu: JA Challenge @ Turku -lehdistötilaisuus

12.04.2013

Nuori Yrittäjyys ry, Microsoft Oy, Turun kaupunki ja Turun yliopisto järjestävät kaikille turkulaisille korkeakouluille avoimen monitieteisen opiskelijoiden innovaatioleirin 18.4.–19.4. Turun kauppakorkeakoulussa.

​Opiskelijat 24h innovaatioleirillä: tällainen on Turku vuonna 2030 Innovaatioleiri hakee pieniä ratkaisuja suuriin haasteisiin.
Tervetuloa tutustumaan nuorten parhaisiin innovaatioihin Turun kaupunkiympäristön kehittämiseksi!

Paikka:  Turun yliopiston kauppakorkeakoulu
Mercatori, Rehtorinpallonkatu 3, Turku
Aika: perjantai 19.4. klo 9.30-11.45

Leiriläisten tehtävänä on kehittää kaupunkiympäristöön soveltuvia uusia palveluinnovaatioita ja toimintamalleja turkulaisten ja Microsoft Oy:n antamien haasteiden pohjalta. Leiri yhdistää nuorten innovaatiokyvyn, yrittäjäasenteen ja uuden teknologian tuomat mahdollisuudet ratkaisuiksi, jotka eivät ainoastaan näytä suuntaa Turulle, mutta myös koko suomalaiselle yhteiskunnalle.

Tilaisuuden yhteydessä julkistetaan myös Nuori Yrittäjyys ry:n ja Microsoftin yhteistyö, jonka tavoitteena on tarjota nuorille eväitä yrittäjyyteen sekä kehittää nuorten tieto- ja viestintäteknologiataitoja ja sitä kautta parantaa heidän työllistymismahdollisuuksia.

Tilaisuuden ohjelma:
kello 9.30-10.00  Tiedotustilaisuus: Mikä JA Challenge @ Turku –innovaatioleiri on? Mitä tavoitellaan leirin teemalla Urban Environment 2030? Mitä opiskelijat leirillä oppivat, mitä yliopisto ja sen yhteistyökumppanit Turun kaupunki ja turkulaiset sekä Microsoft Suomi leiristä saavat? Vastaajina:
- Turun yliopiston BID Innovaatiot ja yrityskehityksen innovatiivisen liiketoiminnan professori Pasi Malinen ja Tulevaisuuden tutkimuskeskuksen projektipäällikkö Johanna Ollila
- Nuori Yrittäjyys ry:n toiminnanjohtaja Virpi Utriainen
- Turun kaupunginhallituksen puheenjohtaja Minna Arve
- Microsoft Suomen tietoyhteiskuntasuhteiden johtaja Max Mickelsson
kello 10.00-11.00 Urban Challenge @ Turku –esitykset
kello 11.00-11.30  Innovaatiot ja yrittäjyys -paneeli- ja yleisökeskustelu
Keskustelijoina Turun kaupungin edustajana Minna Arve, Microsoft Suomen tietoyhteiskuntasuhteiden johtaja Max Mickelsson,  Nuori Yrittäjyys ry:n toiminnanjohtaja Virpi Utriainen, Microsoft student partner Ville Koskinen ja Turun yliopiston tulevaisuuden tutkimuskeskuksen projektipäällikkö Johanna Ollila.
kello 11.30 Parhaan innovaation palkitseminen
kello 11.45 Tilaisuus päättyy

Torstaina 18.4. kello 12 alkavan innovaatioleirin kotipesä on Turun yliopiston kauppakorkeakoulu. Tapahtumaan osallistuu opiskelijoita kaikista Turun korkeakouluista. Ratkaistavat haasteet eri oppiaineiden opiskelijoista kootuille tiimeille antavat Turun kaupunki ja Microsoft Suomi.

Tapahtuman järjestävät yhdessä Turun yliopisto, Turun kaupunki, Microsoft, YES-verkosto sekä Nuori yrittäjyys ja tapahtumapaikka on Turun kauppakorkeakoulu. Tapahtuman suojelijana on Turun yliopiston opetuksesta vastaava vararehtori Riitta Pyykkö.

Lisätietoja: koulutuspäällikkö Sari Stenvall-Virtanen, Turun yliopisto, BID Innovaatiot ja yrityskehitys, 02-333 9541, 040 501 3757, sari.stenvall@utu.fi
ohjelmapäällikkö Turo Numminen, Nuori Yrittäjyys ry, p. 050-517 1752

Luotu 12.04.2013 | Muokattu 14.03.2017