Mediakutsu Liaani-hankkeen päätösseminaariin Helsingissä 27.9.: Sujuvaa surffailua nuoruuden viidakossa

20.09.2017

Liaani-hankkeen päätösseminaari kokoaa nuorten parissa työskentelevät ammattilaiset pohtimaan, miten tukea ja osallistaa nuorta sekä tuoda esille nuorten vahvuuksia. Median edustajat ovat tervetulleet seminaariin, jossa on luvassa asiantuntijapuheenvuoroja, työpajatoimintaa ja keskustelua aiheesta.

​Turun yliopiston tiedote 20.9.2017

Aika: keskiviikko 27.9.2017 kello 12.00‒15.45
Paikka: Tapahtumatalo Bank, Unioninkatu 20, 2. krs, Helsinki

Liaani-hankkeessa on kehitetty välineitä, jotka tukevat nuorten työllistymistä ja jatko-opintoihin sijoittumista, aikaisemmin hankitun osaamisen tunnistamista, opiskelumotivaatiota sekä elämänhallintaa ja terveyttä. Yhtenä keskeisenä tavoitteena on ollut nuorten osallisuuden tukeminen aiempaa paremmin. Kehittämistyö on kohdennettu erityisesti harrastus- ja oppimisympäristöihin sekä nivelvaiheisiin, joissa nuori siirtyy aikaisemmasta toimintaympäristöstä, kuten oppilaitoksesta, toiseen tai työelämään.

Liaani-hanke on Metropolia Ammattikorkeakoulun koordinoima ESR-rahoitteinen hanke, jonka osatoimijoina ovat Hämeen Ammattikorkeakoulun (HAMK) Ammatillinen opettajankoulutus, Turun yliopiston Brahea-keskus, Lounais-Suomen Liikunta ja Urheilu ry (LiikU ry), Kiipulan ammattioppilaitos, Vantaan Nicehearts ry ja Kalliolan nuoret ry:n Poikien Talo.

Päätösseminaariin on kutsuttu asiantuntijoita nuorisoalan järjestöistä, oppilaitoksista ja muista nuorille palveluja tarjoavista organisaatioista valtakunnallisesti.

Lue lisää Liaani-hankkeesta: http://www.metropolia.fi/ajankohtaista/uutiset/?tx_ttnews%5Btt_news%5D=6011&cHash=0db074851889224332bc08b633b26b58

Ohjelma:

12.00‒12.30 Alkusanat
Projektipäällikkö Niina Pietilä, Metropolia amk

12.10–12.40 Nivelvaiheessa olevat nuoret – aikuisten tuki ja nuorten osallisuus
Erikoistutkija, VTT, dos. Sanna Aaltonen, Nuorisotutkimusseura

12.40–13.10 Nuorten vahvuudet ja niiden esiintuominen
Lehtori, ratkaisukeskeinen valmentaja, tohtorikoulutettava Elina Paatsila,
Jyväskylän yliopisto

13.15–13.45 Iltapäiväkahvit ja Arviointikehikon esittelypiste

13.45–15.25 Liaanin hedelmät -työpajat:

Voimaannuttava ohjaaja -valmennus

Lehtori, johdon työnohjaaja (CSLE), KT Tia Isokorpi ja lehtori, KM Pirjo Tuominen,
HAMK/ Ammatillinen opettajakorkeakoulu

Sukupuoli- ja kulttuurisensitiivisyys nuorten näkökulmasta

Vantaan Tyttöjen Tilan johtaja, yhteisöpedagogi Sanna Heikkinen-Velican,
Nicehearts ry; Tatu Tossavainen, Valtakunnallinen sukupuolisensitiivisen työn
koordinaattori, Kalliolan Nuoret ry ja Kalle Laanterä, yksikön johtaja, Poikien Talo,
Kalliolan Nuoret ry

15.30–15.45 Liaani-hankkeen mikrokirjan esittely ja loppuyhteenveto
Projektipäällikkö Niina Pietilä, Metropolia amk

Liaani-hanke järjestää myös palvelumuotoiluseminaarin Helsingissä 10.10.2017.

Lisätietoja löytyy hankkeen verkkosivuilta osoitteesta http://liaani.metropolia.fi/

Lisätietoja:
Niina Pietilä, Metropolia amk, niina.pietila@metropolia.fi