Mediakutsu: Maailman immunologian huippututkijat keskustelevat uusista hoidoista Turussa 11.5.

10.05.2016

Skandinavian immunologiayhdistyksen 43. vuosikokous ja kesäkoulu pidetään Turussa 10.5.–13.5.2016. Lehdistötilaisuudessa on paikalla muun muassa professori Jeffrey Bluestone Kalifornian yliopistosta San Franciscosta ja järjestelytoimikunnan edustajana akatemiaprofessori Riitta Lahesmaa.

​Turun yliopiston tiedote 10.5.2016

Median edustajat ovat tervetulleita lehdistötilaisuuteen.
Aika: Keskiviikko 11.5. klo 10.20
Paikka: Radisson Blu Marina Palace, Linnankatu 32, Turku
Yhteyshenkilö: Anne Lahdenperä, puh. 046-922 0400

Professori Bluestone tunnetaan erityisesti autoimmuunisairauksien tutkijana ja hän on ollut pitkään vastuussa suurista autoimmuunitautien, erityisesti tyypin 1 diabeteksen tutkimuksen hankkeista USA:ssa. Professori Bluestonen tutkimus tähtää taudin syntymekanismien ymmärtämisen kautta täsmädiagnostikkaan, taudin yksikölliseen ehkäisyyn ja hoitoon.

Tilaisuudessa on mukana myös Stanfordin yliopistosta professori Irving Weissman, joka on ansioitunut sekä kantasoluhoitojen että uusien immunologisten syöpähoitojen tutkijana ja kehittäjänä ja ollut mukana perustamassa useita johtavia biotekniikkayrityksiä USA:ssa.

Kokouksessa tarkastellaan syövän hoidossa viime aikoina tehtyjä läpimurtoja, jotka liittyvät elimistön omia immunologisia puolustusmekanismeja vahvistavien lääkkeiden kehitykseen.  Lisäksi käsitellään autoimmuunisairauksien täsmädiagnostiikkaa ja täsmähoitoa uusimpien tutkimustuloisten valossa sekä elimistön mikrobien roolia puolustusjärjestelmiemme häiriöiden kehityksessä.

Kokouksen ohjelma on verkkosivuilla: http://congress.utu.fi/ssi2016/

Kokouksen järjestäjiä ja puhujia on mahdollista haastatella myös tiedotustilaisuuden ulkopuolella.

Professori Riitta Lahesmaa, 040-718 4813
Koordinaattori Anne Lahdenperä, 046-922 0400