Mediakutsu: NY Challenge Mashup -innovaatioleiri 8.‒9.4.2015

02.04.2015

Turun korkeakoulujen opiskelijat kehittävät nyt ensimmäistä kertaa yhdessä toisen asteen opiskelijoiden kanssa vuorokauden mittaisella leirillä innovatiivisia ratkaisuja tulevaisuuden työympäristöön liittyvään liiketoimintahaasteeseen.

​Turun yliopiston tiedote 2.4.2015

Turun yliopisto järjestää leirin RASEKO:n, Raision lukion, Turun ammatti-instituutin, Turun ammattikorkeakoulun, Turun lyseon lukion ja Turun normaalikoulun kanssa yhteistyössä Boost Turku ry:n, Microsoft Suomen, Nuori Yrittäjyys ry:n, Turun kaupungin ja YES Varsinais-Suomen kanssa. Leiri on avoin kaikkien Turun korkeakoulujen opiskelijoille ja osa Ready Study Go Turku -toimintaa.

NY Challenge Mashup -leirillä opiskelijat kehittävät monialaisissa tiimeissä 24 tunnin aikana innovatiivisia ratkaisuja leirin alussa annettuun liiketoimintahaasteeseen. Haaste liittyy tulevaisuuden työnkuviin ja niihin kytköksissä olevien työympäristöjen edellyttämien uusien tuotteiden ja palvelujen kehittämiseen.

Jokaisella opiskelijatiimillä on leirillä oma opiskelijaohjaaja, joka valmentaa ja auttaa tiimiään etenemään leirin ohjelman mukaan. Ohjelma etenee innovaatioprosessin eri vaiheiden kautta. Ideointivaihetta seuraa valitun idean jatkokehittäminen sekä lopulta finaali, jossa tiimit esittävät liiketoimintaideansa yleisölle sekä tuomaristolle.

NY Challenge Mashup järjestetään Turun yliopistolla PharmaCity-rakennuksessa (Itäinen Pitkäkatu 4, Turku) 8.4. kello 12.00 alkaen. Tervetuloa seuraamaan tapahtumaa ja sen finaalia 9.4. kello 9.45‒12.00.

Finaalin ohjelma:
09.45–10.00 Avauspuheenvuorot ja tuomariston esittely
10.00–11.30 Opiskelijatiimien esitykset
Opiskelijatiimit esittävät innovaationsa tuomaristolle, johon kuuluvat Hannu Immonen (Turun ammatti-instituutti), Sonja Nylander (Turku Science Park), Pauli Karjalainen (Microsoft Suomi), Maria Taipale (RASEKO) ja Johanna Vainio (Varsinais-Suomen Yrittäjät).
11.30‒12.00 Erityismaininnat ja osallistujien palkitseminen
12.00 Parhaan liiketoimintaidean julkistaminen ja tilaisuuden päätös

Leiri on suomenkielinen. Tapahtumaa voi seurata sosiaalisessa mediassa: www.facebook.com/NYChallengeMashup

Turku haluaa olla Itämeren kiinnostavin kaupunki. Turun kuudessa korkeakoulussa opiskelee noin 40 000 opiskelijaa ‒ joka neljäs turkulainen on korkeakouluopiskelija tai korkeakoulun asiantuntija. Tavoitteena on, että Turku on Itämeren innostavin opiskelukaupunki, jossa on hyvä asua, työskennellä ja yrittää valmistumisen jälkeen. Ready, Study, Go Turku (RSGT) -toimintaa toteuttavat yhteistyössä Turun kaupunki, Turun yliopisto, Åbo Akademi, Turun AMK, opiskelija- ja ylioppilaskunnat sekä elinkeinoelämän edustajat.

Luotu 02.04.2015 | Muokattu 30.07.2021