Mediakutsu: Rauma toivottaa namibialaiset opiskelijat tervetulleiksi

15.03.2017

Raumalaiset toivottavat namibialaiset opettajankoulutusopiskelijat tervetulleiksi yhteisessä juhlassa torstaina 23.3. kello 14.30 opettajankoulutuslaitoksen Aino Pohjanoksa -salissa (kirjastorakennus, toinen kerros, Seminaarikatu 1, Rauma). Toivotamme myös median tervetulleeksi tilaisuuteen.

​Turun yliopiston tiedote 15.3.2017

Turun yliopiston opettajankoulutuslaitoksen Rauman yksikössä käynnistyi helmikuussa 2017 namibialaisen NSFAF-säätiön ostama kandidaattitasoinen opettajankoulutus. Koulutusvientinä toteutettavassa koulutuksessa säätiö maksaa kulut, opettajankoulutuslaitos valitsi säätiön kanssa yhteystyössä opiskelijat. Koulutuksesta vastaa Turun opettajankoulutuslaitoksen Rauman yksikkö.

Yhteensä 24 namibialaista tulevaa opettajaa opiskelee kaksi ensimmäistä vuottaan Raumalla, kolmannen vuotensa kotimaassaan Namibiassa. Kyseessä on ensimmäinen Suomessa koulutusvientinä toteutettava kandidaattikoulutus.

Tervetuliaisjuhlaan osallistuvat kunniavieraiden eli namibialaisten opiskelijoiden rinnalla muiden muassa Namibian Suomen suurlähettiläs Bonny Haufiku, Turun yliopiston rehtori Kalervo Väänänen, Rauman kaupunginjohtaja Kari Koski, kasvatustieteiden tiedekunnan dekaani Marja Vauras, opettajankoulutuslaitoksen johtaja Arja Virta, opettajankoulutuslaitoksen henkilökuntaa sekä opiskelijoita.

– Olemme kutsuneet mukaan erityisesti henkilöitä, joiden kanssa olemme tehneet sujuvasti yhteistyötä saadaksemme tämän hienon opiskelijajoukon Suomeen ja Raumalle. Tilaisuuden jälkeen suurlähettiläs jututtaa opiskelijoita ja Namibialaiset Suomessa -seuran puheenjohtaja Dora Puhakka kertoo opiskelijoille suomalaisesta kulttuurista, ohjelmajohtaja Päivi Granö sanoo.

Medialla on mahdollisuus tapahtumassa jututtaa opiskelijoita ja heidän opettajiaan.

Lisätietoja: ohjelmajohtaja Päivi Granö, 050 383 0456, paivi.grano@utu.fi

Kaikki Turun yliopiston tiedotteet: www.utu.fi/tiedotteet