Mediakutsu: Siitepölytiedotuksen juhlaseminaarissa 3.2. julkistetaan allergisten odottama uusi palvelu

27.01.2016

Turun yliopiston valtakunnallisesti tunnettu siitepölytiedotus täyttää tänä vuonna 40 vuotta. Median edustajat ovat tervetulleita juhlaseminaariin 3.2.2016 Turun yliopiston päärakennuksen Tauno Nurmela -saliin.

​Mediakutsu 27.1.2016

Seminaarissa julkistetaan maksuton mobiilipalvelu, joka tarjoaa tietoa siitepölytilanteesta ja sen kehittymisestä.

Lisäksi seminaarissa käsitellään eri näkökulmista siitepölyn seurantaa ja siitä tiedottamista sekä luodaan katsaus tulevaan siitepölykauteen.

Turun yliopiston siitepölytiedotus on suurelle osalle ihmisistä tuttu eri medioiden sääkatsausten yhteydessä allergia-aikoina esitetyistä erillisistä siitepölykatsauksista. Siitepölytilanteen seuraaminen ja siitä tiedottaminen ovat Turun yliopiston aerobiologian yksikön päätehtävä. Yksikkö on tehnyt vuodesta 1976 alkaen siitepölytiedotteita koko maata varten. Suomen merkittävimmät allergiakasviryhmät ovat koivut ja heinät, joiden siitepölyistä saa oireita noin 20 prosenttia suomalaisista.

Luotu 27.01.2016 | Muokattu 10.08.2021