Mediakutsu: Symposium pureutuu somen kissavideoihin, Trumpin Twitter-vihaan ja nettifanikulttuuriin 12.–13.10

10.10.2017

Mediatutkimuksen oppiaine järjestää Turun yliopistolla Affective Politics of Social Media -symposiumin, jossa tarkastellaan affektien merkitystä niin Tinder-treffien, someraivon kuin kissaryhmienkin taustalla.

​Turun yliopiston tiedote 10.10.2017

Median edustajat ovat tervetulleita symposiumiin. Yleisöä tilaisuuteen ei enää mahdu, sillä osallistujamäärä on täynnä.
Aika: 12.–13.10.2017 klo 9.30–18.30
Paikka: Janus-sali, Minerva-rakennus, Sirkkalan kasarmialue, Kaivokatu 12, Turun yliopisto

Symposiumissa tarkastellaan, kuinka affektit luovat arvoja, lietsovat poliittisia tekoja, ruokkivat konflikteja sekä uudelleenmäärittelevät sukupuolta, seksuaalisuutta ja rotua. Tilaisuudessa kuullaan kuusi keynote-puheenvuoroa, joista yhden pitää netin fanikulttuureihin perehtynyt Nancy Baym Microsoft Research New England -tutkimusyksiköstä.

– Tapahtuma kokoaa yhteen monia sosiaalisen median tutkimuksen kärkinimiä Australiaa ja Pohjois-Amerikkaa myöten. Tiedossa on myös nettikissapaneeli, mediatutkimuksen professori Susanna Paasonen sanoo.

Keynote-puheenvuorojen lisäksi tilaisuudessa kuullaan paneelikeskusteluja. Puhujat peilaavat sosiaalisen median ja affektien suhdetta muun muassa poliittiseen aktivismiin, seksuaalisiin käytäntöihin, vihaan ja populaarikulttuuriin.

>> Symposiumin ohjelma: https://affectivesome.wordpress.com/

Mari Pajala, p. 029 450 3430, 050 328 9633, marpaja@utu.fi