Mediakutsu: Tervetuloa tutustumaan pelien hyötykäyttöä selvittävään Play for Reward -tutkimushankkeeseen 25.9.

22.09.2014

Turun yliopiston tieteidenvälinen pelitutkimusverkosto Up Your Game on saanut rahoitusta kahteen uuteen pelien hyvinvointivaikutuksia tutkivaan hankkeeseen.

​Turun yliopiston tiedote 22.9.2014

Up Your Game -pelitutkimusverkosto aloitti toimintansa helmikuussa 2014. Verkostoon kuuluu tällä hetkellä noin sata jäsentä, joista kaksi kolmasosaa on Turun yliopiston tutkimushenkilöstöä ja loput kansallisia ja kansainvälisiä partnereita sekä pelialan yritysten edustajia. Turun kaupungin tukemassa tutkimusverkostossa on mukana 15 eri tieteenalan professoria.

Up Your Game -verkoston ensimmäiset kaksi tutkimushanketta suunniteltiin alkuvuonna 2014 tieteidenvälisessä yhteistyössä. Molemmat hankkeet ovat nyt saaneet tutkimusrahoitusta ja tutkimustoiminta on käynnistynyt.

Kutsumme median edustajat lehdistötilaisuuteen 25.9.2014 kello 10.30‒11.30 Turun yliopiston uuteen Teutori-rakennukseen (Lemminkäisenkatu 3, 20520 Turku). Tilaisuudessa hankkeen vastuulliset tutkijat esittelevät monitieteisen Play for Reward -hankkeen tutkimusteemoja.

Play for Reward -hankkeessa on mukana Turun yliopiston asiantuntijoita psykiatriasta, neurologiasta, hoitotieteestä, psykologiasta, evoluutiobiologiasta ja -psykologiasta, pelitutkimuksesta ja kulttuurintutkimuksesta, tietojärjestelmätieteistä sekä liiketoiminnan uudistamisen tutkimuksesta.

Turun yliopiston kauppakorkeakoulun CCR Tutkimuspalvelut -yksikkö johtaa hanketta. Verkoston toisessa, Työsuojelurahaston rahoittamassa tutkimushankkeessa selvitetään pelien hyödyntämistä työhyvinvoinnin edistämisessä.

Lehdistötilaisuuden ohjelma:

Up Your Game -verkoston esittely sekä uudet tutkimushankkeet, ohjelmapäällikkö Jukka Vahlo

Play for Reward -hankkeen esittely:

Emotionaalisesti palkitsevan pelikokemuksen tutkimus, psykologian dosentti Johanna Kaakinen
Silmänliikekamera pelien psykofysiologisessa mittauksessa -demo, Johanna Kaakinen
Hankkeen anti viihdepeliteollisuudelle, peliyritys Tribeflamen toimitusjohtaja Torulf Jernström
Viihdepelit aivovammapotilaiden kuntoutuksessa, psykiatrian professori Jyrki Korkeila
Uusi näkökulma hyvinvointipelien liiketoiminnan uudistamiselle, CCR Tutkimuspalveluiden johtaja ja Play for Reward -hankkeen hankkeen vastuullinen johtaja Aki Koponen

Tilaisuuden päätteeksi on mahdollisuus kysymyksille ja haastatteluille. Tilaisuudessa on kahvi- ja voileipätarjoilu.

Luotu 22.09.2014 | Muokattu 26.07.2021