Mediakutsu: Teutorin kirjaston avajaiset 18.9. – Teoskokoelmasta kohti monipuolista asiakastilaa

12.09.2014

Turun yliopiston kirjasto avaa uuden palvelupisteen Lemminkäisenkadulla, vanhan tehdasrakennuksen ja uudisrakennuksen yhdistävässä Teutorissa.

​Mediakutsu 12.9.2014

Tervetuloa Teutorin kirjaston avajaisjuhlaan torstaina 18.9.2014 klo 12.30 Teutorin kirjastoon, osoitteeseen Lemminkäisenkatu 3. Tilaisuuden avaa rehtori Kalervo Väänänen.

Ohjelmassa on kirjastonjohtaja Ulla Nygrénin, Yliopistosäätiön asiamies Pekka Kanerviston ja Schauman Arkkitehdit Oy:n edustajan puheenvuorot. Kirjasto avataan käyttöön leikkaamalla silkkinauha.

Teutorin kirjasto on uuden asiakaspalveluajattelun laboratorio

Turun yliopiston kirjastossa on käynnissä muutosten vuosi: pääkirjasto on remontissa ja kirjaston toimipisteitä järjestetään uudelleen. Tulevaisuudessa Turun kampusalueella on kuusi kirjaston toimipistettä: pääkirjasto, Quantum, Calonia, Educarium, kauppakorkeakoulu ja Teutori. Vielä vuonna 2010 yliopistokirjastolla oli Turun kampuksella 17 toimipistettä.

– Kirjaston asiakaspalvelukonsepti laitetaan uusiksi luopumalla suurista lainaustiskeistä ja jalkautumalla asiakkaiden pariin, kirjastonjohtaja Ulla Nygrén kertoo.

Humanistisen tiedekunnan historia-, kulttuuri- ja taideoppiaineiden ja lääketieteellisen tiedekunnan kirjastopalvelut yhdistävä Teutorin kirjasto tulee toimimaan uudistuvan asiakaspalvelukonseptin testilaboratoriona.

– Yliopistokirjastot ovat verkkoaineistojen lisääntyneen tarjonnan myötä muuttumassa monipuolisiksi asiakastiloiksi, joissa on tarjolla erilaisia aineistoihin liittyviä asiantuntijapalveluja ja moderneja ratkaisuja kirjastossa tapahtuvaan työskentelyyn, Nygren sanoo.

Turun yliopiston kirjaston jatkuvasti laajenevassa kokoelmassa on jo yli 427 000 verkkokirjaa. Uudistunut yliopiston pääkirjasto aukeaa käyttäjille alkuvuonna 2015.

Luotu 12.09.2014 | Muokattu 26.07.2021