Mediakutsu: #TurkuInnovoi-tapahtuman tiedotustilaisuus 1.10.

28.09.2015

#TurkuInnovoi on 5.11.2015 ensimmäistä kertaa järjestettävä ideakampanja, jossa etsitään sosiaalisessa mediassa ja livetapahtumissa joukkoistamalla kehittämisideoita siitä, miten tehdään parempi Turku ja Varsinais-Suomi.

​Turun yliopiston tiedote 28.9.2015

Opiskelijakaupunki Turku, Turku Science Park Oy, Nuori Yrittäjyys ry ja YES Varsinais-Suomi järjestävät #TurkuInnovoi-tapahtuman 5.11.2015. Tapahtumasta järjestetään ennakkotiedotustilaisuus medialle 1.10.2015.

Aika: torstai 1.10.2015 klo 13–14.30
Paikka: Forum-korttelin aukio, Turku

Ohjelma:
13.00–13.30 #TurkuInnovoi 5.11.2015 – Tapahtuman esittely, aikaa kysymyksille
13.30–14.00 Kutsuttu puheenvuoro: Kaupunkitilojen tilapäiskäyttö, Sampo Ruoppila ja Artturi Elovirta
14.00–14.30 Mahdollisuus keskustella tapahtumajärjestäjien edustajien kanssa

Marraskuussa järjestettävän kaikille avoimen #TurkuInnovoi-tapahtuman tavoitteena on tuoda yhteen ihmiset, joilla on ideoita, energiaa ja osaamista, sekä julkiset organisaatiot, yritykset ja muut tahot, joilla puolestaan on kiinnostavia kehittämishaasteita yhdessä ratkaistavaksi. Tapahtumaan halutaan innostaa mukaan erityisesti 40 000 turkulaisen korkeakouluopiskelijan iso, luova joukko.

Tapahtuman avulla halutaan saada Turun seutu ja Varsinais-Suomi esiin sosiaalisessa mediassa sekä herättää positiivista huomiota laajemmin myös alueen ulkopuolella. Kaikki tapahtumassa kehitettävät ideat merkitään sosiaalisessa mediassa aihetunnisteella #TurkuInnovoi.

Ideakampanjassa voi vastata valmiisiin kehittämishaasteisiin tai keksiä ja määritellä omat haasteensa sen mukaan, mitä alueella haluaisi muuttaa ja kehittää. Tarkemmat osallistumisohjeet julkaistaan osoitteessa turkuinnovoi.fi lähempänä marraskuun tapahtumaa.

Ideakampanja ei ole kilpailu, mutta osallistumalla voi löytää yhteistyökumppaneita, joiden kanssa viedä ideaansa eteenpäin. Menestys sosiaalisessa mediassa ja esimerkiksi eri tahojen antamissa haasteissa voidaan palkita riippuen muun muassa yhteistyökumppaneista. Yhteisöllisen innovaatioprosessin tuottama tieto on kenen tahansa käytettävissä ja sovellettavissa.

Seuraa 5.11. käynnistyvää #TurkuInnovoi-kampanjaa osoitteissa:
twitter.com/TurkuInnovoi

Turku on pohjoisen Itämeren paras ja innostavin kaupunki opiskelijoille. Turun kuudessa korkeakoulussa opiskelee noin 40 000 opiskelijaa – joka neljäs turkulainen on korkeakouluopiskelija tai korkeakoulun asiantuntija. Turussa on hyvä opiskella, työskennellä, yrittää ja asua myös valmistumisen jälkeen. Ready, Study, Go Turku (RSGT) -toimijat Turun kaupunki, Turun yliopisto, Åbo Akademi, Turun ammattikorkeakoulu, Humanistinen ammattikorkeakoulu, Diakonia-ammattikorkeakoulu, Yrkeshögskolan Novia, opiskelija- ja ylioppilaskunnat sekä elinkeinoelämän edustajat rakentavat yhdessä Turusta vieläkin parempaa kaupunkia.

Luotu 28.09.2015 | Muokattu 06.08.2021