Mediakutsu: Turun Lääketiedepäivien lehdistötilaisuudet 4.–6.11.

28.10.2014

Tervetuloa XXXI Turun Lääketiedepäiville ja lehdistötilaisuuksiin 4.–6.11.2014.

​Lääketiedepäivät alkavat tiistaina 4.11.2014 järjestettävällä tieteellisellä muistisairauksia käsittelevällä symposiumilla "Dementing Diseases Today – 30 Years Geriatrics in Turku". Symposiumi järjestetään TYKS:n T-sairaalassa Johan Haartman auditoriossa, Hämeentie 11, klo 9.00–16.00.

Keskiviikkona 5.11. ja torstaina 6.11. ohjelma jatkuu Break Sokos Hotel Caribiassa pidettävillä luennoilla ja laajalla lääketiedeaiheisella näyttelyllä.

Tilaisuudet medialle

Otteita päivien ohjelmasta on poimittu lehdistötilaisuuksiin:

• tiistaina klo 12.00–13.00 Tyksin T-sairaalan kokoustilassa F102
  • keskiviikkona ja torstaina klo 12.00–13.00 Break Sokos Hotel Caribian Aura-salissa.

Tilaisuuksissa tarjoillaan lounas.

Tiistai 4.11.

Lehdistötilaisuus klo 12.00–13.00 Tyksin T-sairaalan kokoustilassa F102:

• Dementic Diseases Today -symposiumista puheenjohtaja, professori Matti Viitanen ja LT Maarit Wuorela.
  • Turunmaan Duodecim-seuran tunnustuspalkinto, Turunmaan Duodecim-seuran puheenjohtaja, dosentti Leena Kainulainen. Uutinen tunnustuspalkinnon saajasta on julkaisuvapaa 4.11.2014 klo 20.00 jälkeen.

Turun Lääketiedepäivien avajaiset klo 18.00–21.30 Sigyn-salissa, osoitteessa Linnankatu 60:

• Juhlapuhe, professori Eero Vuorio, Helsingin yliopisto
  • Vuoden Kliininen silmä -palkinto, Oppimateriaalin tuottaja -palkinto sekä Vuoden erikoislääkärikouluttaja -palkinto
  • Turunmaan Duodecim-seuran tunnustuspalkinnon jako. professori Toivo T. Salmi.
    Cocktail-tarjoilu
    Konsertti, esiintyjänä Nicholas Söderlund säestäjänään Kaj Ekman

Keskiviikko 5.11.

Lehdistötilaisuus klo 12.00–13.00 Break Sokos Hotel Caribian Aura-salissa , osoitteessa Kongressikuja 1:

• Lihavuusleikkaukset, LL Pipsa Peromaa-Haavisto
  • Työterveyshuollon vaikuttavuus, dosentti Jukka Uitti
  • Potilas menehtyi – mitä hänen tiedoilleen tapahtui? Oikeuslääkäri Aulikki Wallin
  • Kulttuuri pitää hengissä, kirjailija Markku Hyyppä

Torstai 7.11.

Lehdistötilaisuus klo 12.00–13.00 Break Sokos Hotel Caribian Aura-salissa, osoitteessa Kongressikuja 1:

• Mitä perusterveydenhuollon lääkärin tulee tietää rintaimplanteista? Erikoislääkäri Tarja Niemi
  • Miten elämän loppuvaihetta lähestyvän potilaan hoito pitäisi järjestää? LT Outi Hirvonen
  • Mitä tutkimuksen kriittisellä arvioinnilla tarkoitetaan? Dosentti Jorma Komulainen
  • Sote-uudistus, johtaja Liisa-Maria Voipio-Pulkki, sosiaali- ja terveysministeriö
  • Vaihdevuosihormonihoidon edut ja haitat, dosentti Päivi Polo

Luentosaleihin pääsemiseksi tarvittavan rintamerkin saa ilmoittautumistiskiltä sisääntulon yhteydessä.

Lääketiedepäivien järjestelytoimikunnan puolesta toivotamme teidät lämpimästi tervetulleiksi Turun Lääketiedepäivien lehdistötilaisuuksiin ja eri tapahtumiin!

Luotu 28.10.2014 | Muokattu 27.07.2021