Mediakutsu: Turun Tieteen päivät sukeltavat sattumaan

22.04.2015

Turun Tieteen päivät kutsuu 7.‒8.5. alueen asukkaita kuulemaan, näkemään ja kokemaan tiedettä uudella tavalla. Tapahtumapaikkoina ovat Aboa Vetus ja Ars Nova, Panimoravintola Koulu sekä Hansatori. Lisäksi tutkijoita vierailee alueen kouluissa.

​Turun yliopiston ja Åbo Akademin tiedote 22.4.2015

Tieteen päivien tavoitteena on esitellä tiedettä, sen tuloksia ja haasteita hauskalla, yleisön mukaansa tempaavalla sekä ajatuksia herättävällä tavalla. Ensimmäisen kerran Tieteen päivät järjestettiin Turussa 2013.

Tämänkertaisen Tieteen päivien teemana on sattuma. Tervetuloa kuulemaan lisää Tieteen päivistä Aboa Vetus & Ars Novan Aula Cafehen (Itäinen Rantakatu 4–6) keskiviikkona 29.4. kello 10.00.

Tilaisuudessa

• esitellään Turun Tieteen päivien ohjelma.
    Turun yliopiston tohtorikoulutettava Sonja Hukantaival paljastaa, mitä arkeologiset kaivaukset kertovat turkulaisten uskomuksista.
  • Åbo Akademin musiikkitieteen professori Johannes Brusila kertoo sattuman osuudesta euroviisuvoitossa.
  • Åbo Akademin tutkija Ann-Sofie Leppänen näyttää, miten arjen kemikaaleilla syntyy kemiallista taikaa.

Tieteen päiviä järjestetään kahden vuoden välein eri puolilla Suomea.  Turussa järjestelyistä vastaavat Turun yliopisto ja Åbo Akademi. Taloudellisesti päiviä tukevat Tieteen tiedotus ry ja Suomen Kulttuurirahasto.

Luotu 22.04.2015 | Muokattu 02.08.2021