Mediakutsu: Turun yliopisto, Elomatic Oy ja Unica ravintolat yhteistyöhön ruokahävikin vähentämisessä

26.08.2016

Yliopistonmäen Galilei-ravintolassa kokeillaan ensimmäistä kertaa jätevirtamittaria, joka havainnollistaa hukkaan menevän syömäkelpoisen ruoan määrää. Samalla asiakas saa antaa palautetta ruoasta keittiölle.

​Turun yliopiston tiedote 26.8.2016

Median edustajat ovat tervetulleita tilaisuuteen, jossa on mahdollisuus haastatella jätevirtamittarin kehittäjiä ja käyttäjiä.

Aika: maanantai 29.8.2016 klo 11:00
Paikka: Galilei-ravintola, Natura-rakennus, Yliopistonmäki

Vähemmän jätettä, enemmän kiertoa -hanke tekee valtakunnallisella hävikkiviikolla (vko 35) yhteistyötä turkulaisen insinöörisuunnittelutoimisto Elomatic Oy:n kanssa.

Unica Oy:n uusimmassa ravintolassa Galileissa koekäytetään ensimmäistä kertaa Elomatic Oy:n kehittämää ja suunnittelemaa ESCflow-jätevirtamittaria. Mittarin avulla asiakas saa antaa palautetta ruoasta ja samalla hänelle havainnollistetaan konkreettisesti jättämänsä ruoan määrää.

– Kyseessä on monipuolinen, asiakaspalautetta keräävä jätevirtamittari, jonka käyttökokemuksia kerätään opiskelijaravintolassa, sanoo Unica Oy:n toimitusjohtaja Sanna Hovi.

Paikalla ovat

• Minna Lapinlahti-Aaltonen, Elomatic Oy
  • Sanna Hovi, Unica Oy:n toimitusjohtaja
  • Hanna Hautajärvi, Galilein ravintolapäällikkö